دانشگاه شانگهای Shanghai University (SHU)

شانگهای

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه شانگهای (SHU) یک دانشگاه پیشرو در شانگهای است که طیف وسیعی از دروس را به دانشجویان بین­المللی به زبان انگلیسی ارائه­می­دهد. دانشگاه شانگهای یکی از 40 دانشگاه برتر در چین، یکی از 100 دانشگاه برتر در آسیا، دانشگاه برتر شانگهای و عضو دانشگاه­های پروژۀ 211 چین است.

Shanghai University (SHU)


🏫 درباره دانشگاه شانگهای Shanghai University (SHU)

دربارۀ دانشگاه شانگهای (SHU)

دانشگاه شانگهای که در سال 1922 تاسیس­شده یکی از دانشگاه­های برجستۀ شانگهای است که طیف گسترده­ای از دروس را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین­المللی ارائه می­دهد.  امروزه دانشگاه شانگهای به مکانی با اصول قوی آکادمیک و امکانات تحقیقاتی گسترده­ تبدیل­شده که با نگاهی جهانی پذیرای دانشجویانی از سراسر دنیا است.  در دهه­های گذشته دانشگاه شانگهای، درست مانند شهری که در آن واقع است، تغییرات چشمگیری را از سر­گذراند و به یک جامعۀ چندفرهنگی با فرصت­ها و منابع فوق­العاده تبدیل شد.

این دانشگاه یکی از 40 دانشگاه برتر در چین، یکی از 100 دانشگاه برتر در آسیا، دانشگاه برتر شانگهای و عضو دانشگاه­های پروژۀ 211 چین است. در دانشگاه شانگهای 82 درس کارشناسی، 187 درس تحصیلات تکمیلی، 97 درس دکترا در رشته های مختلف علوم، علوم­انسانی، علوم­اجتماعی، مهندسی، اقتصاد، مدیریت، هنر و غیره ارائه­می­شوند. این دانشگاه در سال 2018 رتبۀ پانزدهم و در سال 2016 رتبۀ هفدهم در چین را درQS World University کسب کرد. علاوه­بر این در سال 2018 رتبۀ 33 و در سال 2016 رتبۀ 34 را در چین  و برای U.S News Education  و در سال 2016 رتبۀ 33 در چین را در رتبه­بندی دانشگاه­های جهانی  به­دست آورد.

درحال حاضر 16464 دانشجوی کارشناسی ارشد، 20406 دانشجوی کارشناسی و 4505 دانشجوی بین­المللی در دانشگاه شانگهای مشغول به تحصیل هستند. فارغ­التحصیلان دانشگاه شانگهای مورد توجه گستردۀ کارفرمایان شرکت­ها و کمپانی­های مختلف بوده و در سال 2017 نرخ اشتغال 99.63% برای این فارغ­التحصیلان ثبت­شده­است.

دانشگاه شانگهای 3155 عضو هیئت ­علمی داشته که شامل 722 استاد و 1102 استاد دانشیار هستند. در این میان 34 عضو از اعضای هیئت­علمی گرنت ویژه از شورای دولتی دریافت کرده­اند، 11 پروفسور دارای بورس پژوهشگر Yangs River هستند و 29 عضو هم بودجه و بورس تحصیلی بنیاد علوم ملی چین را دریافت­کرده­اند.  به­دلیل مشارکت اساتید سطح­بالا و دانشجویان سخت­کوش ما، امروزه دانشگاه شانگهای با 208 دانشگاه در 51 کشور و منطقه در جهان همکاری و ارتباط داشته و همراه با شرکای خود 5 موسسۀ کنفسیوس را در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و غیره اداره می­کند.

دانشگاهیان

دانشگاه شانگهای دانشگاه فراگیری است که طیف کاملی از موضوعات دانشگاهی مانند فلسفه، اقتصاد، حقوق، ادبیات، تاریخ، علوم­طبیعی، مهندسی، مدیریت و هنرهای زیبا را ارائه­می­دهد. دانشگاه شانگهای میزبان 30 دپارتمان دانشگاهی است که 91 درس کارشناسی، 174 درس کارشناسی ارشد، 97 درس دکترا و 19 درس فوق دکترا را ارائه می­دهند.

72 موسسۀ تحقیقاتی و یک پارک توسعۀ فن­آوری در دانشگاه شانگهای وجود دارند که مورد تایید کمیسیون علوم دولتی چین هستند. از آنجا که تحقیقات علمی و فناوری­های نوین نقش مهمی در استراتژی اقتصادی چین ایفا­می­کنند، تحقیقات ­کاربردی و پژوهش­های انجام ­شده توسط این دانشگاه در زمینۀ علوم بنیادین تاثیرات مهمی چه در داخل چین و چه در سطح بین­المللی داشته­است.

در سال­های اخیر رتبۀ آکادمیک دانشگاه به­دلیل بودجه­های تحقیقاتی، دستاوردهای علمی و تعداد پایان­نامه­های ارائه­شده در آن بهبود چشمگیری داشته­است.

دانشگاه شانگهای ارتباط تنگاتنگی با جامعۀ محلی دارد. دانشکدۀ علوم زندگی با همراهی موسسۀ تحقیقاتی محلی آکادمی­علوم­چین (CAS) تاسیس شده و دانشکدۀ فناوری فیلم و تلویزیون توسط صنایع فیلم و رادیو­و­تلویزیون حمایت می­شوند. همچنین دانشگاه شانگهای برگزار­کنندۀ برنامه­های تحصیلات تکمیلی مشترکی با شعبۀ شانگهای آکادمی علوم­اجتماعی چین در زمینۀ ادبیات، اقتصاد و حقوق است.

 

دانشگاه شانگهای دارای 3178 استاد تمام­وقت است که 741 نفر از این افراد استاد کامل و 983 نفر دانشیار هستند. 72% از اعضای هیئت علمی دارای مدرک دکترا هستند. دانشگاه شانگهای میزبان 16 عضو آکادمی علوم چین و آکادمی مهندسی چین است. شخص رئیس­جمهور لیو شانگ­شنگ با داشتن تخصص در زمینۀ علم مواد یکی از اعضای CAE است.  90 استاد دیگر هم دارای عناوین برجسته یا افتخاری در سطوح دیگری هستند.

نام 9 نفر از پروفسورهای دانشگاه شانگهای در لیست محققانی که بیشترین استناد به آن­ها شده در پایگاه Web of Science آمده است. در­حقیقت دانشگاه شانگهای پس از Shanghai Jiao University وFudan University سومین موسسه­ای است که 1% از محققان پراستناد در آن مشغول به فعالیت هستند.  همچنین شاخص اساسی علم (ESI)[1] در سال 2020 نشان می­دهد که 9 رشته در دانشگاه شانگهای در میان 1% دانشگاه برتر جهان قرار دارند. این رشته­ها عبارت هستند از: مهندسی، علوم مواد، شیمی، فیزیک، ریاضیات، علوم کامپیوتر، علوم­زیستی، علوم­محیطی و پزشکی.

وزارت آموزش­و­پرورش چهار رشتۀ دانشگاهی متالورژی، مکاترونیک، دینامیک سیالات و جامعه­شناسی دانشگاه شانگهای را به­عنوان (رشته­های اصلی ملی) اعلام کرده­است.

[1] Essential Science Indicators

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

سوئیت یک اتاقه

امکانات اتاق:
اتاق های یک نفره در یک سوئیت ، 1 اتاق نشیمن عمومی ، تهویه مطبوع ، اینترنت ، 1 حمام عمومی ، یخچال

اتاق دو تخته

امکانات اتاق:
2 تخت یک نفره ، 2 میز تحریر ، 2 کمد ، تهویه مطبوع ، اینترنت و سرویس بهداشتی مستقل

اتاق چهار تخته

امکانات اتاق:
2 تخت دو طبقه ، میز تحریر ، کمد ، تهویه مطبوع ، اینترنت و حمام مستقل

Room Type Room Price Notes
Single Room RMB 140.00 Per Person Per Day;
Double Room RMB 70.00 Per Person Per Day;
Quad room RMB 35.00 Per Person Per Day;
بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*