دانشگاه علم و تکنولوژی چین (USTC)

هفئی

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه علم و تکنولوژی چین (USTC) یک دانشگاه پژوهشی ملی در شهر هفئی Hefei ، انهویی چین می‌باشد که زیر نظر مستقیم آکادمی علم چین (CAS) است. این دانشگاه یکی از اعضای لیگ C9، و معادل رقیب چینی خود یعنی لیگ آی‌وی است. همچنین این یک دانشگاه درجه یک و ممتاز در وزارت آموزش چین است. این دانشگاه در سپتامبر سال 1958 توسط بنیاد CAS و در شهر بیجینگ بنا نهاده شد، و بعدها در اوایل سال 1970 و در طی انقلاب فرهنگی به شهر هفئی Hefei منتقل شد.

USTC با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای ضروری و در جهت بهبود وضعیت اقتصادی چین، زیرساخت دفاعی، و آموزش علم و تکنولوژی ساخته شد. توانایی اصلی این دانشگاه پژوهش های علمی و تکنولوژی است و به‌ تازگی به حوزۀ علوم انسانی و مدیریت با تاکید بر مهندسی و پایۀ علمی بسط داده شده است. USTC شامل 12 دانشکده، 30 دپارتمان، کلاس‌های ویژه نخبگان جوان، کلاس‌های کارگاهی تدریس اخلاق، دانشکده‌های ویژه تحصیلات تکمیلی (هفئی Hefei ، شانگهای، سزهو)، دانشکده نرم‌افزار، دانشکده آموزش شبکه، و یک دانشکده جهت ادامۀ آموزش دارد. در سال 2012 انستینو تکنولوژی پیشرفته، یعنی دانشگاه علوم و تکنولوژی چین بنا نهاده شد.

تور 360 درجه دانشگاه علم و تکنولوژی چین (USTC) 

University of Science and Technology of China (USTC)


🏫 درباره دانشگاه علم و تکنولوژی چین (USTC)

University of Science and Technology of China

مقدمه

دانشگاه علم و تکنولوژی چین(USTC)  یک دانشگاه برجسته در چین است و دارنده اعتبار بالایی در سطح جهان است. این دانشگاه در سال 1958 توسط آکادمی علم چین در شهر بیجینگ به‌عنوان یک حرکت استراتژیک دولتی بنا نهاده شد تا به نیازهای علمی و تکنولوژی رسیدگی کرده و رقابت‌های بین‌المللی را در سطح کشور افزایش دهد. CAS به‌منظور رسیدن به بالاترین درجات آموزشی در تکنولوژی و علوم بین رشته‌ای منابع خود را در اختیار دانشگاه USTC قرار داد. از تاسیس دانشگاه USTC به عنوان «یک حادثه بزرگ» در تاریخ علوم و آموزش چین نام برده می‌شود. در سال 1970، USTC به محل فعلی خود در شهر هفئی Hefei ، پایتخت استان انهویی منتقل شد. از همان ابتدا، هدف USTC «تمرکز بر علوم و تکنولوژی سرآمد و تربیت استادانی در زمینه تکنولوژی و علوم در چین و جهان» بوده است. هدف اصلی این دانشگاه ادغام آموزش و پژوهش، و همچنین تاکید بر کیفیت به جای کمیت بوده است. USTC به رهبری نام‌دار‌ترین دانشمندان زمان خود مجموعه‌ای از برنامه‌های خلاقانه که شامل پژوهش‌های سرآمد و توسعه تکنولوژی نوین بود را به اجرا درآورد. در نتیجه این دانشگاه سرآمد آموزش عالی چین شده است. USTC بسیاری از «اولین‌ها» را از آن خود کرده است. برای مثال، USTC اولین دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی در چین را بنا نهاد که اولین کلاس‌های درسی را برای نخبگان جوان چینی به راه انداخت، و اولین «تاسیسات علمی» در چین یعنی تاسیسات تشعشع سینکروترون در شهر هفئی Hefei را ساخت.

ابداعات

USTC یکی از مهمترین مراکز نوآوری در چین می‌باشد. این تنها دانشگاه چین است که دو آزمایشگاه ملی دارد: آزمایشگاه تشعشع سینکروترون ملی و آزمایشگاه ملی هفئی Hefei برای علوم فیزیکی در مقیاس میکروسکوپی. همچین این دانشگاه دو تاسیسات علمی را مشترکا با همکاری موسسۀ CAS بنا کرد:  tokamak ابررسانای پیشرفتۀ آزمایشگاهی و میدان فوق مغناطیسی ساکن در آزمایشگاهِ فوقِ مغناطیسی.

دانشگاه USTC در رشته‌هایی مثل کوانتوم، نانوتکنولوژی، جریان رسانا با دمای بالا، پروسه پردازش سخنرانی، علم آتش، و علم زندگی سرآمد است. این دانشگاه همیشه به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های چین رتبه‌بندی می‌شود. مثلا دانشگاه USTC، از سال 2008 تا 2013 توسط ایندکس انشارات Nature چین در رتبۀ اول بوده است. به‌علاوه، USTC اهمیت بالایی در انتقال تکنولوژی پیدا کرده، و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینۀ high-tech انجام داده است. همچنین، مشترکا با شهر هفئی Hefei ، موسسه تکنولوژی پیشرفته IAT را به‌منظور دست‌یابی هرچه بهتر به تلفیق آموزش، پژوهش، و صنعت در سال 2012 تاسیس کرده‌است. USTC-IAT بر رشد نوآوری تکنولوژی و انتقال تکنولوژی در صنعت IT، همچنین میکروالکترونیک، مراقبت و سلامت، انرژی نوین، مصالح جدید، اطلاعات کوانتوم، و غیره تمرکز کرده است.

دست‌آوردهای علمی

USTC به‌عنوان «مهد نخبگان علمی» در چین شناخته می‌شود. محور اصلی آموزش این دانشگاه بر تئوری‌های بنیادین متمرکز است و برای دانشجویان گسترۀ وسیعی از آموزش سطح بالا که شامل مطالعه بر حوزه‌های نوپدید و بین‌رشته‌ای می‌شود را محیا می‌کند. نحوۀ رابطۀ دانشگاه با دانشجو در این‌جا یکی از بهترین‌ها در بین دانشگاه‌های چین است. پذیرش به دانشگاه USTC کاملا گزینشی می‌باشد. تنها بهترین‌ و چیزی حدود 0.3 تا 0.5 درصد از فارغ‌التحصیلان دبیرستان در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند. بالغ بر 70 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی درگیر برنامه‌های پژوهشی ویژۀ دانشجویان تحصیلات تکمیلی در موسسۀ آموزشی CAS یا آزمایشگاه‌های ملی در پردیس می‌شوند. USTC بالاترین میزان فارغ‌التحصیلان در بین دانشگاه‌های چینی را دارد، که به‌عنوان اعضای CAS و آکادمی مهندسی چین انتخاب می‌شوند. پایان‌نامه‌های دکتری در USTC غالبا برندۀ جایزۀ صد پایان‌نامۀ برتر سالانه می‌شوند، که از بین برترین پایان‌نامه‌های دانشگاه‌های چینی انتخاب می‌شوند.

مجموع تعداد ثبت‌نامی‌های بهار سال 2016 چیزی در حدود 15500 دانشجو بوده، که از میان آنان 7400 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند، 6200 نفر دانشجوی ارشد، و 1900 نفر هم دانشجوی پی‌اچ‌دی می‌باشند. USTC 1812 نفر کارمند دارد، که 547 نفرشان استاد هستند. USTC برنامه‌های ویژۀ تسهیلاتی در رشته‌های علوم فیزیکی، علوم زندگی، علم اطلاعات و تکنولوژی، علوم زمین و فضا، روابط عمومی، علم و تکنولوژی هسته‌ای، علوم ریاضیات، شیمی و علم مصالح، علوم مهندسی، علم و تکنولوژی کامپیوتر، مدیریت، علوم اجتماعی و انسانی، علم محیطی و تکنولوژی الکترو-بصری، و مهندسی نرم‌افزار، و همچنین تسهیلاتی هم برای جوانان بااستعداد دارد.

همکاری‌های بین‌المللی

USTC فعالانه در حوزه‌های بین‌المللی گوناگونی همکاری می‌کند. این دانشگاه درگیر پژوهش مشترک و فعالیت‌های آموزشی با سازمان‌های شناخته شدۀ بین‌المللی مثل راکتور آزمایشگاهی حرارت هسته‌ای بین‌المللی (ITR)، سازمان اروپایی برای پژوهش هسته‌ای (CERN)، جامعۀ مکس پلنک، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه هیدلبرگ، دانشگاه استنفورد، MIT، دانشگاه پرینستون، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، و دانشگاه Yale و غیره شده است. برای مثال، این دانشگاه یک برنامۀ آموزشی خاص را با همکاری ITER شروع کرده و یک برنامۀ تابستانی را آغاز کرد. این برنامه شامل یک اردوی تابستانی برای دانشجویان و یک محل اجتماع برای استادان از دانشگاه استنفورد، USTC، و MIT بود. دانشگاه USTC همچنین یکی از مهمترین شبکه‌های بین‌المللی در بین انجمن دانشگاه‌های Pacific Rim و انجمن دانشگاه‌های پژوهشی شرق آسیا و غیره می‌باشد. در سال 2013، دانشگاه USTC میزبان مراسم امضای بیانیۀ هفئی Hefei بود که آن را به بهترین شکل ممکن انجام داد. بیانیۀ هفئی Hefei یک توافق‌نامه در میان انجمن دانشگاه‌های امریکا  (AAU)، لیگ C9 (C9)، اتحادیۀ نُه دانشگاه‌ برتر پژوهشی چین، گروه هشت (Go8)، اتحاد دانشگاه‌های برتر استرالیا، و لیگ دانشگاه‌های پژوهشی اروپا (LERU) در جهت بهبود همکاری در بین دانشگاه‌های پژوهشی با کلاس بالای جهانی می‌باشد.

پژوهش در USTC

دانشگاه علم و تکنولوژی چین (USTC)، خانۀ گران‌بهای ایده‌های نو، به‌عنوان منبعی از نوآوری‌های علمی و تکنولوژی، مدام در تلاش است تا در پژوهش‌هایش بر توسعه‌های علمی جهانی نوین تمرکز کند، نیازهای استراتژیک ملی را رفع نماید، در توسعۀ اقتصاد محلی و اجتماعی بکوشد، و دانشی برای بهبود وضعیت زندگی همگان فراهم سازد.

در میان دانشگاه‌های چین، USTC بیشترین تعداد دست‌آوردهای پژوهشی را دارد که به تایید مراجع علمی معتبر رسیده است، مانند، «ده بخش برتر اخبار در زمینۀ علم و تکنولوژی دنیا»، «برترین داستان‌های فیزیک سال»، «ده بخش برتر اخبار در زمینۀ علم و تکنولوژی چین»، «ده بخش برتر داستان‌های خبری در پژوهش بنیادی چین»، «ده پژوهش پیشرفتۀ برتر در دانشگاه‌های چین»، و غیره.

پردیس (محوطۀ دانشگاه)

پنج پردیس وجود دارد: شرقی، جنوبی، غربی، شمالی و پردیس مرکزی. این پردیس‌ها مساحتی بالغ بر 1.46 میلیون متر مربع (360 جریب)، به همراه 890000 متر مربع (9600000 پا) محوطۀ ساختمانی را پوشش می‌دهند. کتابخانۀ آن مجموعه‌ای بالغ بر 1.93 میلیون جلد کتاب، 3000 جلد از انواع مقالات به زبان چینی،4000 مقاله به زبان انگلیسی، 600000 جلد کتاب الکترونیک، و 20000 مقالۀ الکترونیک به زبان چینی یا انگلیسی را دارا می‌باشد.

یک شبکۀ کامپیوتری درجه یک در محوطۀ پردیس در حال انجام به کار است. پنج مرکز آزمایشگاهی عمومی برای تدریس و پژوهش شامل، مرکز علوم فیزیکی، علوم زندگی، علم اطلاعات، علم مصالح و مهندسی، و کاربرد تشعشع سینکروترون در حال ساخت است.

دربارۀ شهر هفئی Hefei

شهر هفئی Hefei پایتخت و بزرگترین شهر چینی استان انهویی است. یک شهر پیشرفته که مرکز سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی انهویی است. جمعیت آن طبق آمار سال 2017، 7965300 نفر است و مناطق ساختمانی آن (یا مترو) از پنج بخش شهری به‌علاوۀ بخش شهری شدۀ فیدانگ و چانگفنگ، محل زندگی 173000 نفر از ساکنین است. این شهر واقع در بخش مرکزی استان است، و همسایۀ شمالی آن  شهر هواینن، شمال شرقی شهر چازهو، جنوب شرقی شهر ووهو، جنوب شهر تُنگلینگ، جنوب غربی شهر انچینگ، و غرب شهر لوئن است . شهر هفئی Hefei ، به‌عنوان قطب طبیعی مراودات، در شمال دریاچۀ چائو، روی زمینی پست که از امتداد شمال شرقی کوه‌های دبی که مرز بین رودخانۀ هوای و یانگسی است می‌گذرد، واقع شده است.

این شهر مدرن به سلسلۀ سانگ برمی‌گردد. تا قبل از جنگ جهانی دوم، شهر هفئی Hefei ضرورتا یک مرکز اجرایی و بازار محلی برای زمین حاصل‌خیز جنوب بود. این شهر تنها در سال‌های اخیر تحت رشد زیرساختی قرار گرفته است. هفئی Hefei محل تاسیساتِ Tokamak ابررسانای پیشرفته آزمایشگاهی، راکتور انرژی گداخت هسته‌ای و مغناطیس tokamak ابررسانای آزمایشگاهی است.

هفئی Hefei میزبان مناطق توریستی بسیاری است. «هشت منظرۀ لویانگ» معروف شامل این مناطق می‌شود: گوشۀ رودخانۀ هوای، ناقوس معبد، علفزار زیر قایق، صنوبر بر فراز سکو، کوه برفی شو، رودخانۀ درحال گداز هوای، ماه بر فراز دریاچۀ چائو، و غروب چهار راس. اما برخی مناظر دیگر، مثل گوشۀ رودخانۀ هوای در طول تاریخ از بین رفته‌اند. مناطق چشمگیر باقی‌مانده شامل سکوی جیانو، معبد مینگجیائو، شیائویائوجین، و معبد بائوگونگ (بائوژنگ) می‌باشند. هفئی Hefei به‌عنوان شهری سرشار از فراوانی، افراد مشهور زیادی را در تاریخ چین پرورش داده است. اکنون شهر هفئی Hefei در دورۀ رنسانس چین، در عصر جدیدی از توسعه قرار گرفته است، و هفئی Hefei به‌عنوان شهری علمی، صنعتی، گیاهی، و با محیطی سالم، آغوشش را به روی دوست‌دارانش از سراسر جهان گشوده است.

بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*