دانشگاه شانگهای جیائوتونگ Shanghai JiaoTong University (SJTU)

شانگهای

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه شانگهای جیائوتونگ ، یکی از مؤسسات کلیدی آموزش عالی در چین است که قدمتی طولانی و شهرتی جهانی دارد. این دانشگاه، مستقیماً، تحت نظر وزارت آموزش جمهوری خلق چین اداره میشود و با همکاری وزارت آموزش و فرمانداری شانگهای تأسیس شده است. در طول 117 سال تلاش بی‌وقفه، جیائو تونگ به دانشگاهی جامع، پژوهش‌محور و درجه یک در سطح جهانی تبدیل شده است.

Shanghai JiaoTong uni


🏫 درباره دانشگاه شانگهای جیائوتونگ Shanghai JiaoTong University (SJTU)

دربارۀ دانشگاه شانگهای جیائوتونگ

دانشگاه شانگهای جیائوتونگ از پشتوانۀ فرهنگی غنی، سنتی دیرینه در امر آموزش و سابقه‌ای روشن برخوردار است. این دانشگاه، از زمان بهسازی و گشایشش، توجه بسیاری را در داخل و خارج چین به خود جذب کرده است. مأموریت این دانشگاه حفظ میراث فرهنگی و جست‌وجوی علم و حقیقت است؛ مسئولیت دانشگاه سربلندی ملت چین و پیشرفت در جهت خدمت به نوع بشر است. امروز، این دانشگاه صدساله در مسیر تبدیل‌شدن به دانشگاهی جامع، پژوهش‌محور، بین‌المللی و در سطح جهانی قرار دارد.

کتابخانۀ دانشگاه شانگهای جیائوتونگ شانگهای

سرآغاز کتابخانۀ دانشگاه شانگهای جیائوتونگ شانگهای برمی‌گردد به اتاق مطالعه‌ای کوچک، که در سال 1896 همزمان با تأسیس مدرسۀ دولتی نان یانگ[1] ساخته شد و اکنون یکی از باارزش‌ترین کتابخانه‌های دانشگاهی چین است. شبکۀ کتابخانه‌های دانشگاه شانگهای جیائوتونگ، از زمان ساخت نخستین کتابخانۀ دانشگاهی در سال 1919، مسیری طولانی را در جهت پیشرفت پیموده است. آخرین تأسیسات اضافه‌شده به دانشگاه عبارت‌اند از: کتابخانۀ پائو سو لانگ[2] در پردیس دانشگاهی زویی[3] (اکتبر 1985)، کتابخانۀ پائو یوکانگ[4] در پردیس مینهانگ[5] (اکتبر 1992) و کتابخانۀ مرکزی در پردیس مینهانگ (سپتامبر 2008). کتابخانۀ دانشکدۀ کشاورزی از پردیس کیبائو[6]، در سپتامبر 1999، و کتابخانۀ دانشکدۀ پزشکی از پردیس لووان[7] در سال 2005، عضو شبکۀ کتابخانۀ دانشگاه جیائو تونگ شدند.

کتابخانۀ دانشگاه شانگهای جیائوتونگ، از زمان برپایی‌اش در صد سال پیش، متعهدانه، به دنبال پرورش خلاقیت، کار عملی و برتری علمی بوده است. در طول این سال‌ها، کتابخانۀ دانشگاه پیشرفت و دستاورهای فراوانی داشته است. کتابخانۀ دانشگاه شانگهای جیائوتونگ، با مساحت 63 هزار و 700 متر مربع، چندین شعبه را در بر می‌گیرد که تعداد زیادی از رشته‌ها را، در زمینۀ علوم طبیعی و اجتماعی و فن‌آوری، پوشش می‌دهند. کتابخانه‌ها و اتاق‌های مطالعۀ وابسته به کتابخانۀ مرکزی نیز در دانشکده‌های مختلف قرار دارند. کتابخانۀ دانشگاه شانگهای جیائوتونگ، با برخورداری از منابع غنی و پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیا، مفتخر است که شبکه‌ای یکپارچه را برای تسهیل و ترفیع طرح‌های پژوهشی، در همۀ زمینه‌ها، فراهم می‌کند.

زندگی دانشجویی

استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی

سالن ورزشی جدید (اسپورتس آرنای دانشگاه شانگهای جیائوتونگ[8])

سالن ورزشی جدید، با پیشرفته‌ترین تجهیزات و طراحی باشکوه، در بخش شمال غربی پردیس مینهانگ قرار دارد. این سالن ورزشی جامع میزبان سخن‌رانی‌ها، کنسرت‌ها و مسابقات زیادی بوده است، از جمله مسابقات بسکتبال المپیک ویژۀ شانگهای در سال 2007.

استادیوم گوئان‌مینگ[9]

این استادیوم روباز، که در بخش جنوب غربی پردیس مینهانگ قرار دارد، میزبان گردهم‌آیی‌ها، مراسم‌ها و همچنین جلسات ورزشی زیادی بوده است. همچنین در شمال و جنوب استادیوم، زمین بسکتبال و زمین تنیس وجود دارد.

استادیوم جنوب[10] و سالن ورزشی جنوب[11]

این استادیوم و این سالن ورزشی در مرکز فعالیت دانشجویان قرار دارند. استادیوم دارای زمین‌های فوتبال، بسکتبال و دو می‌باشد و در طبقۀ اول سالن ورزشی، میزهای تنیس‌روی‌میز و زمین بسکتبال موجود است و در طبقۀ دوم، زمین بدمینتون.

انجمن‌های دانشجویی

انجمن‌های دانشجویی دانشگاه شانگهای جیائوتونگ برنامه‌ها و فعالت‌های منحصربه‌فرد و محبوب زیادی ارائه می‌کنند، که بخش مهمی از فعالیت‌های فوق‌برنامۀ دانشجویان را تشکیل می‌دهند و نقش مکمل برنامه‌های درسی دانشجویان را دارند؛ همچنین، بخش مهمی از فرهنگ زندگی دانشجویی به انجمن‌ها مربوط می‌شود. درحال حاضر، 168 انجمن دانشجویی وجود دارد که در پنج دستۀ کلی قرار می‌گیرند: سیاست و اقتصاد، داوطلبان و خیریه، علم و تحقیقات، فرهنگ و هنر، ورزش و تناسب‌اندام. تعداد دانشجویان اعضای انجمن‌ها به 17 هزار نفر می‌رسد، که از این تعداد، هشت هزار نفر عضو فعال هستند.

[1] Nan Yang

[2] Pao Sui-Loong

[3] Xuhui

[4] Pao Yue-Kong

[5] Minhang

[6] Qibao

[7] Luwan

[8] SJTU Sports Arena

[9] Guangming Stadium

[10] South Stadium

[11] South Gymnasium

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

دانشجویان باید رزرو محل اقامتشان را پس از پذیرفته‌شدن در دانشگاه انجام دهند.

دانشجویان می‌توانند، به انتخاب خودشان، در پردیس‌های دانشگاه یا خارج از آن ساکن شوند.

Room Type Room Price Notes
Single Room RMB 9000.00 Per Semester for More than 80 days; RMB 150 Per Day for Less than 80 days; RMB 70 Per Day for Summer Semester;
Double Room RMB 6600.00 Per Semester for More than 80 days; RMB 100 Per Day for Less than 80 days; RMB 50 Per Day for Summer Semester;
Double Room RMB 7600.00 Per Semester for More than 80 days; RMB 110 Per Day for Less than 80 days; RMB 60 Per Day for Summer Semester;
بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*