دانشگاه پکن Peking University (PKU)

پکن

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه پکن (به چینی: 北京大学 ، به طور غیررسمی Beida 北大 ، PKU ؛ با عنوان “دانشگاه پکن”) ، یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ در پکن ، چین و عضو لیگ نخبگان C9 دانشگاه های چین است. دانشگاه پکن در سال 1898 با دریافت اولین منشور سلطنتی توسط امپراتور گوانگ سو به عنوان دانشگاه امپریال پکن تاسیس شد. جانشین کالج قدیمی شاهنشاهی گووزیجیان ،  نام رومیزه شده دانشگاه “پکن” ترجمه نویسی قدیمی “پکن” را حفظ کرده است که در اکثر زمینه های دیگر جایگزین شده است.  سالانه PKU به عنوان یکی از برترین موسسات دانشگاهی در چین و جهان رتبه بندی می شود ،از سال 2021 ، PKU در رتبه 2 در آسیا و اقیانوسیه و کشورهای در حال ظهور و 23 در جهان توسط Times Higher Education قرار دارد.

دانشگاه پکن مرتباً از سوی رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی رتبة بهترین دانشگاه چین را به دست می‌آورد. علاوه بر حوزة آموزشی، نام دانشگاه پکن به دلیل محوطة بزرگی که دارد و همچنین به دلیل زیبایی خیره‌کنندة معماری چینی‌اش بر سر زبان‌ها افتاده است.

peking University


🏫 درباره دانشگاه پکن Peking University (PKU)

مکان دانشگاه پکن

دانشگاه پکن در شمال غربی بیجینگ در منطقة دانشگاه (منطقة هاییدیان) قرار دارد. با پای پیاده، فاصله‌ای 15 دقیقه‌ای از ووداکو که مرکز منطقة دانشگاه است دارد و همچنین جنب ورودی دانشگاه پکن هم یک ایستگاه مترو وجود دارد.

زندگی دانشگاهی

دانشجویان دانشگاه پکن از یک زندگی دانشگاهی غنی و سرزنده برخوردارند. دانشگاه پکن از زمان تاسیسش به دلیل فعالیت‌های دانشجویانش شهرت داشته‌است. از آنجا که دانشجویان کاملاً از سمت دانشگاه حمایت می‌شوند، بیشترشان تجربة بسیار خوشایندی از زندگی دانشگاهی‌شان دارند. بیش از دویست انجمن دانشجویی در دانشگاه وجود دارد که با کمک فعالیت‌های متنوع دانشجویان در طی سال، انتظارات مختلف دانشجویان محلی و همچنین بین‌المللی را برآورده می‌کند. دانشجویان از طریق این فعالیت‌ها روابط دوستی، خلاقیت و حس رهبری متقابلشان را پرورش می‌دهند.

هرساله، چند جشنواره و فعالیت که بخشی از رویدادهای اصلی دانشگاه هستند با دقت طراحی می‌شوند. برخی از آنها مانند جشن شب سال نو یا جشنواره بین‌المللی فرهنگی، سالانه هستند. برخی دیگر مانند مسابقة آواز برای دانشجویان خارجی ممکن است نتیجة تشویق دانشجویان از سوی دانشگاه برای دنبال‌کردن مدهای فعلی یا کشف فعالیت‌های جدید باشد.

بدین ترتیب، دانشجویان دانشگاه پکن نه تنها یک آموزش جامع و معتبر آکادمیک را دریافت می‌کنند، بلکه زندگی متعادلی را که از مجموعه‌ای پرجنب‌و‌جوش از تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی، فرصت‌های رشد و توسعة احساس رهبری، برنامه‌های بین‌المللی و رقابت‌های ورزشی تشکیل شده است تجربه می‌کنند. با دانشجوبودن در دانشگاه پکن، فرصت این را دارید که از منابع سرشارش برای تلاش در جهت تحقق رویاهایتان به خوبی بهره ببرید. دانشگاه پکن به دنبال انجام تعهدات خودش در زمینة آزادی بیان و مطالعه، با اهمیت تحصیلاتی كه شخص را کاملاً در بر می‌گیرد، است. انتظار داریم که تمامی دانشجویان پذیرای چالش‌ها و فرصت‌های بی‌شماری که دانشگاه برای آنها فراهم می‌کند باشند.

فعالیت‌ها

یکی از دانشجویان می‌گوید: «شرکت‌کردن در فعالیت‌های دانشگاه به شما این اجازه را می‌دهد که روی تجربة خود در دانشگاه تمرکز داشته باشید و آن را متعلق به خودتان بکنید. شما هر آنچه که در دانشگاه بر روی آن تمرکز داشته‌اید را در انتها به دست می‌آورید و این موضوع در خارج از محیط کلاس هم صادق است.» او همچنین تصدیق کرد که شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه او را به یک انسان چندجانبه تبدیل کرده‌است و به او کمک کرده‌است تا مهارت‌هایش را در جهت رهبرشدن رشد و نمو بدهد.

 هرساله، صدها سمینار و سخنرانی آموزشی برای دانشجویان برگزار می‌شود. از میان فعالیت‌های بارز دانشجویان می‌توان به جشنواره‌های بین‌المللی فرهنگی، ده خوانندة برتر دانشگاه پکن، جشن شب سال نو، مسابقة گروه کُر، اجرای هنری دانشجویان نو ورود و  جام رقابت‌های علمی اشاره کرد.

جشنواره‌های بین‌المللی فرهنگی

جشنوارة بین‌المللی فرهنگی هرساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود. این جشنواره، یک رویداد بزرگ در تاریخ تبادل فرهنگی دانشگاه پکن است. یک نمایشگاه درخشان از یک چشم انداز جهانی و چند قومیتی که در این مرحله، به صورت شفاف و واضح توسط دانشجویان بین‌المللی دانشگاه پکن برگزار می‌شود.

در روز مقرر، از نمایندگان سفارتخانه‌های مختلف، روسای دانشگاه‌ها و نمایندگان دانشجویان داخل و خارج از کشور دعوت می‌شود تا در یک مراسم افتتاحیة عظیم حضور داشته باشند. دانشجویان بین‌المللی که با استفاده از احساس درونی و خلاقیتشان غرفة کشورشان را برپا می‌کنند، به عنوان نمایندگان کشورهای خود در این جشنواره خواهند بود.

ده خوانندة برتر دانشگاه پکن

رقابت سالانة «ده خوانندة برتر دانشگاه پکن» همواره بیشترین توجه را در دانشگاه کسب می‌کند. پس از رقابت دانشجویان در سه مرحله، بیش از بیست خواننده به مرحلة نهایی راه پیدا می‌کنند.

هرساله، تعداد بسیار زیادی از آهنگ‌های اجرایی ساختة خود دانشجویان هستند. دانشجویان در این رقابت‌ها فریبندگی، اشتیاق، خلاقیت و استعدادشان را به همتایان خود نشان می‌دهند.

مسابقات ورزشی جام بِیدا[1]

اتحادیة دانشجویان دانشگاه پکن هرساله مسابقات ورزشی جام بِیدا را برگزار می‌کند که شامل ورزش‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال و … می‌شود. این رویداد، یک فرصت عالی برای دانشجویان بخش‌های مختلف به منظور رقابت با یکدیگر است. این مسابقات، مورد توجه فراوان دانشجویان قرار گرفته و روحیة ورزشی دانشجویان را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

معرفی برخی از سازما‌ن‌های دانشجویی:

انجمن کوهنوری دانشگاه پکن (PUMA)[2]

انجمن PUMA در سال 1989 تاسیس شد و از آن موقع، شهرت زیادی در دانشگاه به دست آورده‌است. ورزش کوهنوردی، که ترکیبی از اکتشاف طبیعی و تحقیق علمی است، می‌کوشد تا از منابع غنی کوهستانی این سرزمین بهره‌برداری کند. در تابستان، تیم‌های عمل اجتماعی برای رفتن به مناطق مرزی کشور، ارائة خدمات به مردم محلی و همچنین استفاده از دانش بکر برگرفته از سبک زندگی آنها سازماندهی می‌شوند.

انجمن دانشجویی ارتباطات بین‌الملل (SICA)

انجمن SICA پس از زمان تاسیسش در سال 1997 ، از نزدیک درگیر مبادلات بین‌المللی دانشگاه پکن نظیر میزبانی و مصاحبه از میهمانان برجستة دانشگاه که شامل سران کشورهای خارجی، سفرا، روسای دانشگاه‌ها، افراد معروف از نظر اجتماعی و تجاری و … می‌شود، بوده است.

SICA با ایجاد انجمن‌ها و جشنواره‌های مختلف بین‌المللی که با مشارکت دانشجویان چینی و بین‌المللی داخل و خارج از کشور همراه بوده است، به یک بستر دوستانه برای تبادل دانشجو تبدیل شده‌است. برای مثال می‌توان به رویدادهای تشکیل انجمن JING با همکاری دانشگاه توکیو، اردوی تبادلی بِیدا – هاروارد[3]، برنامه پکن جهان‌شمول[4] با همکاری دانشگاه Yale و … اشاره کرد.

انجمن قلب عاشق دانشگاه پکن

 این انجمن، اولین انجمن اجتماعی دانشجویی در چین است. آنها مفهوم برابری و حقوق شهروندی را ترویج می‌دهند؛ به از کار افتادگان و ناتوانان کمک می‌کنند و به صورت داوطلبانه در حومة شهر به فقرا کمک می‌کنند. در دانشگاه، علاوه بر یادآوری به دوستانشان برای داشتن قلب‌هایی سخاوتمند، بروشورهایی را بین دانشجویان پخش می‌کنند.

[1] Beida

[2] Peking University Mountaineering Association (PUMA)

[3] the Beida-Harvard Exchange Camp

[4] The Peking Globalist

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

امکانات:
– خوابگاه با توالت و حمام مستقل، آشپزخانه عمومی با یخچال و لباسشویی.
-کولر ، گرمایش مرکزی ، تلفن ، تلویزیون ، تختخواب و غیره
-شما باید هزینه استفاده از اینترنت در خوابگاه دانشگاه پکن را پرداخت کنید.

نوع A: اتاق های 2 تخته ، 1 سالن ، 1 حمام
نوع B: اتاق های 1 تخته ، 1 سالن ، 1 حمام

Room Type Room Price Notes
Single Room RMB 4500.00 Per Month, Type A
Single Room RMB 5500.00 Per Month, Type B
بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*