دانشکده پزشکی دانشگاه شانتو Shantou University Medical College

شانتو

📖 معرفی دانشگاه

دانشکده پزشکی دانشگاه شانتو (SUMC) بخش مهمی از دانشگاه شانتو تلقی می‌شود، یک دانشگاه عمومی واقع در ساحل جنوب شرقی چین، که بودجة آن به طور مشترک توسط دولت و موسسه لی کا شینگ تامین شده‌است. این دانشکده با دستورکار دانشجو‌محور در آموزش پزشکی، بیمار‌محور در ارائه خدمات بهداشتی و سلامت، اجرامحور در تحقیقات زیست‌پزشکی و بالینی، متمرکز بر منافع عمومی در خدمات عمومی، و کادرمحور به منظور توسعه پایدار دانشکده فعالیت می‌کند. این دانشکده با راهنمایی توسط ارزش‌های بنیادین نوآوری، تعهد و حرفه‌ای‌گری مثال‌زدنی به‌طور مستمر آموزش، پژوهش و خدمات درمانی را ارتقا می‌دهد تا با استاندارهای جهانی مطابقت پیدا کند.

Shantou University Medical College (SUMC)


🏫 درباره دانشکده پزشکی دانشگاه شانتو Shantou University Medical College

درباره دانشکده پزشکی دانشگاه شانتو

شانتو یک شهر ساحلی در استان گوانگ دوگ در جنوب شرقی چین است که حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر روبه روی جنوب دریای چین و جزیره تایوان، و در منطقه کلان‌شهر چاوشان، و در مجاورت چندین شهر مهم از جمله استان پایتخت گوانگژو، شنژن، ژیامن و هنگ‌کنگ موقعیتی مطلوب را داراست و به‌عنوان یکی از پنج منطقه اصلی اقتصادی ویژه در چین، هنوز هم یک بندر، مرکز اقتصادی، و مرکز دانش مهم در شرق گوانگدونگ به حساب می‌آيد. این شهر را با آب و هوای نیمه حاره (هم‌مرز با نواحی گرمسیر)، کوه‌های زیبا، جزایر ساحلی، غذاهای دریایی لذیذ، و فرهنگ محلی منحصر به فردش می‌شناسند.

بورسیه تحصیلی

بورسیة دانشجویی بین‌المللی دولت برای دانشجویان برجسته بین‌المللی که تمام وقت در یک برنامه مدرک‌گرا در یک دانشگاه یا دانشکده استان گوانگدونگ تحصیل می‌کنند آزاد است. این بورسیه به دو گروه از دانشجویان تعلق می‌گیرد: دانشجویان جدید و دانشجویان درحال تحصیل. مقدار بورسیه برای هر مشمول ۱۰۰۰۰ یوان است.

این دانشکده همچنین بورسیه‌های رقابتی و مبتنی بر صلاحیت را هم به دانشجویان ممتاز بین‌المللی اعطا می‌نماید. به دانشجویان جدیدِ گزینش‌شده، یک بورسیه ۵۰۰ یوانی و یک گواهی اعطا می‌شود.

محوطه کالج

دانشکدة پزشکی دانشگاه شانتو درحال حاضر دارای دو محوطه است: محوطه پزشکی اصلی در مرکز تاریخی شهر شانتو، و یک محوطة مدرن دیگر که با محوطه اصلی دانشگاه شانتو در حومة شمال شرقی، مشترک است.

احداث یک مرکز تحقیقاتی آموزشی جدید در این دانشکده، واقع در محوطة اصلی به اتمام رسیده و این مرکز مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است. دانشکدة جدید، با محوریت علوم زندگی و کاملا چندرشته‌ای، با ادغام منابع ارزشمند، یک محیط منحصر به فرد و نوآرانه برای یادگیری به حساب می‌آید که انسان را با طبیعت متحد خواهد کرد و برای پرورش خلاقیت بین دانشجویان و کارکنان،  مناسب تلقی می‌شود.

مرکز آموزش پزشکی جدید دانشکده پزشکی دانشگاه شانتو

احداث این مرکز آموزش پزشکی جدید، واقع در محوطه اصلی دانشگاه هم به اتمام رسیده است و در سال ۲۰۱۶ مورد بهره برداری قرار گرفته و ایجاد نقطه عطف جدیدی را در تاریخ توسعه دانشکده پزشکی دانشگاه شانتو رقم زده‌است. این مرکز آموزش پزشکی جدید که توسط شرکت مسئولیت محدود هرزوگ و میورون بازل طراحی شده یک منطقة حدودا ۵۰ هزار متر مربعی را پوشش می‌دهد و کلا‌س‌هایی مدرن و مجهز، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، اتاق‌های محاسباتی، و مواردی دیگر را در خود جای داده است. این مراکز مطابق با آخرین پیشرفت‌های علمی از جمله مرکز پزشکی شبیه‌سازی شده و تالار علوم زندگی بشر، دانشجویان ما را قادر ساخته‌اندتا در یک محیط برانگیزاننده یاد بگیرند و پیشرفت کنند. دانشکده جدید پزشکی دانشگاه شانتو، با محوریت علوم زندگی و کاملا چندرشته‌‌ای، که دارای موقعیتی مطلوب برای پیشگامی در اصلاحات آموزشی پزشکی در چین است، به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های دارای بهترین رتبه‌های پژوهشی ملحق می‌شود و افرادی حرفه‌ای و دارای صلاحیت در زمینه پزشکی را معرفی می‌نماید تا به منطقه، ملت، و حتی جهان خدمت کنند.

مرکز پزشکی شبیه‌سازی شده

این مرکز پزشکی شبیه‌سازی شده که سابقا «مرکز تمرین مهارت‌های بالینی» نام داشت در سال ۲۰۰۲ به‌عنوان اولین نمونه از این نوع مراکز در چین تاسیس شد. این مرکز اخیرا دستخوش گسترش و ارتقای سطح چشمگیری شده، و مکان آن در سال ۲۰۱۶ به مرکز آموزشی جدید واقع در محوطه اصلی دانشگاه منتقل شده‌است. این مرکز که به‌عنوان یک بیمارستان مدرن طراحی شده، بستری پیشرفته برای رویه بالینی اولیه و تمرین مهارت‌های بالینی پیچیده و مبنایی برای ارزیابی را برای دانشجویان پزشکی ما و رزیدنت‌ها در تمامی سطوح فراهم می‌کند. این مرکزِ تقریبا ۶۰۰۰ متر مربعی، برروی فناوری‌های پیچیده و خانه‌ها، تعدادی اتاق‌های چندمنظوره و مجموعها‌ی کامل از اتاق‌های بالینی شبه هنری و مراکز تحقیقاتی شبیه‌سازی شده از جمله بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق جراحی مجازی چندگانه را راه‌اندازی کرده‌است. این مرکز، علاوه بر بیمارانِ به حالت استاندارد درآمده، به شبیه‌سازهای پیشرفتة گوناگون و فناوری‌های شبکه مجازی مثل شبیه ساز SimMan 3g، اولین نظام جراحی چندگانه مجازی که از سوئد به آسیا وارد شده، شبیه ساز تحویل خودکار، نظام تمرین laparoscopy (بررسی حفره صفاقی) شبیه‌سازی شده، الگوی احیای قلبی ریوی (CPR)، دستگاه بیهوشی، نظام جراحی میکروسکوپی، و میز جراحی چندکاره مجهز شده‌است.

تالار علوم زندگی بشر

تالار علوم زندگی بشر یک مکان تعاملی و درحال ارتقا برای اکتشافات درمورد بدن انسان به حساب می آید. نُه ایستگاه با بیش از ۶۰۰ گونه انسانی وجود دارد که رشد جنینی و نظام هر عضو از بدن انسان را نشان می‌دهد، درحالیکه آخرین ایستگاه، نظامی را نمایش می‌دهد که دارای بیشترین پیشرفت فناوری در نظامِ به تصویرکشیدن آناتومی بدن است-میز Anatomage برای آموزش آناتومی. میز آناتوماژ، دانشجویان را قادر می‌سازد تا آناتومی را به‌صورت سه بعدی و دقیقا همانطور که روی یک کالبد تازه و حتی فراتر از آنچه هر کالبدی اجازه آن را بدهد بیاموزند. در این تالار، تمایل داریم با شما در مسیر ایجاد احترامی عمیق برای زندگی بشر، هنر و پزشکی و ادای احترام به افرادی که اعضای بدن خود را در راستای  ارزشمند آموزش پزشکی اهدا کردند، قدم برداریم.

زندگی در دانشکده پزشکی دانشگاه شانتو

دانشکده پزشکی دانشجویان را تشویق می‌کند تا سازمان‌های خاص خودشان را تشکیل دهند و در فعالیت‌های دانشگاهی گوناگون و خدمات عمومی، فراهم کردن تسهیلات، تجهیزات و حمایت‌های مالی مشارکت کنند.

سازمان‌های دانشجویی، شامل اتحادیه دانشجویی که یک سازمان خودمختار و پاسخگو برای دفاع از منافع دانشجویان بوده و انواع مختلفی از خدمات را برای دیگر دانشجویان فراهم می‌کند، و بیش از ۳۰ انجمن و باشگاه دانشجویی می‌شود. این تشکیلات در سازماندهی فعالیت‌های فوق برنامه مختلف برای دیگر دانشجویان فعال هستند که باعث می‌شود زندگی دانشجویی ما قوی‌تر و سرزنده‌تر باشد.

دانشکده پزشکی، متوجه ارزش تعامل دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی می‌شود، از این رو هر ساله از جشنواره فرهنگ و هنر دانشگاهی و جشنواره علم و فناوری انگلیسی حمایت مالی به عمل می‌آورد. جشنواره فرهنگ و هنر دانشگاهی شامل رقابت‌ها (رقص،خوانندگی، میزبانی از رویدادها، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، طراحی داخلی خوابگاه، و نمایش‌های کوتاه هجو)، کنسرت‌ها، و برنامه‌های استعدادیابی می‌گردد، درحالیکه جشنواره علم و فناوری انگلیسی، ارائه مقالات و رقابت‌ها (درس‌افزازهای چندرسانه‌ای، سخنرانی، و نمایش‌ها)‌ به زبان انگلیسی را در بر می‌گیرد.

اماکن ورزشی

محوطه اصلی، مجموعه‌ای از مراکز ورزشی با مساحت ۳۶۲۰۰ متر مربع، شامل ۲۸ میز تنیس، ۱۷ زمین بدمینتون، ۱۴ زمین بسکتبال، ۶ زمین تنیس، ۳ زمین والیبال، ۳ اتاق بدنسازی، ۲ استخر، یک اتاق ژیمناستیک، یک پیست اسکیت، و یک زمین فوتبال را در خود جای می‌دهد.

پارک سرگرمی و ورزشی تازه ساخته‌شده که توسط معمار مشهور «دیوید مانیکا» طراحی شده، مساحت ۵۲۰۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهد و یک زمین چندمنظوره، یک مجموعه شنا همراه با یک استخر مخصوص رقابت‌های المپیک، مراکز ورزشی و بدنسازی، یک تالار همایش بزرگ انعطاف‌پذیر، یک هتل ۲۰۰ اتاقه، و یک پارکینگ زیرزمینی را دربر می‌گیرد. فضای سبز پشت‌بام شامل تخت خواب‌های با منظره از بالا، زمین‌های چمن، و مناطق سنگ‌فرش شده و مناسب پیاده‌روی می‌باشد.

خدمات اطلاعاتی و شبکه ای رایانه ای

دانشکده پزشکی علاوه‌بر فراهم کردن خدمات پایه شبکه، اولویت را به اِعمال فناور‌ی‌های پیشرفته اینترنتی در تدریس، پژوهش‌های علمی و مدیریت می‌دهد.

این دانشکده بیش از ۳۰ تارنمای مقالات برای تدریس و یادگیری را ایجاد کرده‌است. به‌ویژه درگاه مرکز مهارت‌های بالینی، به‌دلیل منابع غنی، درمیان دانشجویان ما دارای شهرتی بسیار است.

دانشکده پزشکی همچنین نظا‌م‌ برنامه‌های شبکه‌ای مختلفی را برای فراهم کردن خدمات شبکه‌ای به‌منظور تدریس و یادگیری خودآموز از جمله ارزش‌یابی‌های دوره‌ای برخط، گزارش‌های نمره برخط، آزمون‌های USMLE برخط، آزمون‌های خودآموز برخط، شبکه یادگیری تعاملی انگلیسی، نظام یادگیری میکروسکوپی دیجیتال تعاملی، و نظام ارزیابی سلامت روان ایجاد کرده‌است.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

ساختمان خوابگاه دانشجویی بین‌المللی، یک اتاق ۲ تخته را برای دانشجویان بین‌المللی دانشکده پزشکی دانشگاه شانتو در محوطه اصلی ارائه می‌کند. دانشجویان در یک اتاق سکونت دوتخته همراه با یک سالن استراحت و حمام و دستشویی مشترک ساکن می‌شوند. هزینه گرمایش، برق، آب، اینترنت و … به طور جداگانه اخذ می‌گردد. وسایل سنجش میزان استفاده از برق و آب در هر آپارتمان، نصب شده و شما به‌صورت ماهانه برای استفاده از آب و برق باید هزینه بپردازید.

Room Type Room Price Notes
Single Room RMB 1200.00 ماهانه
Double Room RMB 800.00 ماهانه

 

بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*