دانشگاه سیچوان Sichuan University (SCU)

چنگدو

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه سیچوان (SCU) یکی از دانشگاه­های برتر چین می­باشد. این دانشگاه تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش چین قرار دارد. مدیر فعلی دانشگاه سیچوان وانگ جیانگو و رئیس این دانشگاه لی یانرانگ است. دانشگاه سیچوان در چنگدو در استان سیچوان واقع شده است. چنگدو شهری با قدمت و فرهنگ می­باشد. این شهر به عنوان سرزمین فراوانی شهرت دارد. دانشگاه سیچوان دارای سه پردیس است که عبارتند از:  وانگجیآنگ، هواشی و جیانگان. منطقه­ ای که دانشگاه سیچوآن در آن واقع شده است آرام و ساکت است و چشم­انداز طبیعی زیبایی دارد. به این دلیل، این دانشگاه جایی مناسب برای یادگیری و مطالعه میباشد.

Sichuan University (SCU)


🏫 درباره دانشگاه سیچوان Sichuan University (SCU)

درباره ­ی دانشگاه سیچوان (SCU)

دانشگاه سیچوان موسسه­ای متشکل از سه دانشگاه ملی می­باشد: دانشگاه سیچوان سابق، دانشگاه علوم و فناوری سابق چِنگدو، و دانشگاه سابق علوم پزشکی غرب چین. تاریخ دانشگاه سیچوان به سال 1986 باز می­گردد. این دانشگاه یکی از نخستین موسسات آموزش عالی مدرن در جنوب غرب چین می­باشد.

دانشگاه سیچوان از سابقه­ ی عالی ارائه­ ی آموزش با کیفیت به دانشجویان چینی برخوردار است. در حقیقت، در میان دانش آموختگان این دانشگاه چندین پژوهشگر مطرح حاضر هستند. این افراد عبارتند از گو جیگانگِ مورخ، لی جیِرن نویسنده، ژو گوانگکیان متتخص زیبایی، وو دایی فیزیکدان، فانگ وِنپی متخصص گیاه­ شناسی و …. مدیران دانشکده و کارکنان در دانشگاه سیچوان توانمند، حرفه­ای و در سطح بین­ المللی مورد تحسین و مقبول هستند.

دانشگاه سیچوان دوره دکتری 354 رشته، دوره کارشناسی ارشد 438 رشته، دوره کارشناسی ارشد حرفه­ ای 32 رشته، دوره کارشناسی 138 رشته و 37 پست پژوهشی تحقیقاتی پسا دکتری را ارائه می­نماید.  دانشگاه سیچوان یک میراث فرهنگی غنی را ایجاد نموده و در حوزه ­ی آموزش یک زیربنا و مبنای بی ­نقص را پی­ ریزی کرده است. شعار دانشگاه عبارت است از «دریای سراسر آب، همه رودخانه­ها را جذب می­کند؛ خرد برتر به تمامی ابعاد گوش فرا می­دهد». چهار واژه­ی زیر روح این دانشگاه را می­سازند: دقت،  پشتکار، حقیقت­جویی و نوآوری.

موقعیت مکانی

دانشگاه سیچوان در چنگدو در استان سیچوان واقع شده است. چنگدو شهری با قدمت و فرهنگ می­باشد. این شهر به عنوان سرزمین فراوانی شهرت دارد. دانشگاه سیچوآن دارای سه پردیس است که عبارتند از: وانگجیآنگ، هواشی و جیانگآن. منطقه­ای که دانشگاه سیچوان در آن واقع شده است آرام و ساکت است و چشم­انداز طبیعی زیبایی دارد.

بورسیه­ ها 

اگر از اعتبار دانشگاهی خوبی برخوردار هستید می­توانید برای بورسیه ­هایی اقدام نمایید که توسط دانشگاه سیچوان ارائه می­شوند. این موارد عبارتند از برنامه­ ی دوجانبه­ ی بورسیه­ی دولت چین، بورسیه­ ی دولت چین-برنامه­ی دانشگاه چین، بورسیه­ ی دولت چین، بورسیه ­های برنامه­ ی دوره­ ی تبادل نفر با نفر چین و آمریکا و بورسیه ­ی برنامه­ ی دانشجویان اعتبارات فرهنگی سینو-آمریکا. دانشجویان مقطع کارشناسی و کاردانی، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان مقطع دکتری، پژوهشگران عمومی و پژوهشگران برتر می­توانند برای هر یک از بورسیه ­های ذکر شده اقدام نمایند.

زندگی دانشگاهی

دانشگاه سیچوان تضمین می­کند که هر دانشجو در داخل کلاس یاد می­گیرد، اما دانشکده نیز بر اهمیت توازن میان زندگی دانشگاهی و اجتماعی تاکید دارد. دانشگاه سیچوان پردیسی زیبا و سرسبز دارد که در آن دانشجویان در زمان استراحت بین کلاس ­هایشان می­توانند وقت خود را بگذرانند. در طول سال، دانشگاه فعالیت­ های سرگرمی، دورهمی و سفرهای کوتاه علمی را سازماندهی می­کند تا شما بتوانید از این طریق با دوستان جدید آشنا شده و ملاقات کنید.

می­توانید مطابق علائق خود به گروه­ های دانشجویان بپیوندید. دانشگاه سیچوآن خدمات رایگان بسیاری را به دانشجویان ارائه می­دهد. این موارد عبارتند از خدمات پستی، دسترسی آسان به مراکز ورزشی، مشاوره­ی روانشناسی، خدمات اینترنتی، خدمات پزشکی،خدمات بانکی، غذاخوری و استفاده از کتابخانه که دارای هزاران منبع در دسترس می­باشد.

امکانات

دانشگاه سیچوان به خاطر اماکن و امکانات ورزشی خود معروف می­باشد. در نزدیکی خوابگاه غربی، استخر شنا، زمین­های بسکتبال و تنیس قرار دارند. در مجاورت خوابگاه شرقی زمین­های فوتبال، بسکتبال، تنیس، والیبال و سالن­های ورزشی هستند. سالن­های ورزشی دانشگاه سیچوان بسیار بزرگ هستند و داخل سالن یک زمین بدمینتون به همراه یک زمین بسکتبال قرار دارد. استفاده از امکانات ورزشی دانشگاه سیچوان برای تمامی دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و عموم مردم آزاد است.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

برای به یادماندنی شدن حضورتان در چین و دانشگاه سیچوآن، این دانشگاه دو دسته خوابگاه های درون دانشگاهی و برون دانشگاهی را ارائه می­دهد.

دانشگاه سیچوان در داخل پردیس دارای یک خوابگاه است که با قیمت­های مناسب اتاق­های یک نفره، دو نفره و سه نفره را ارائه می­دهد. هر سه پردیس دانشگاه دارای خوابگاه های درون­ دانشگاهی هستند. اداره­ ی دانشجویان بین­ الملل دانشگاه سیچوان تضمین می­نماید که شما از اقامت خود در خوابگاه لذت خواهید برد. آنها همچنین به شما کمک می­کنند تا مشکلات را حل کرده و نیازهایتان را برآورده نمایید. تمامی اتاق­ها دارای دستشویی و حمام مجزا، مبلمان و سایر امکانات هستند. همانند اغلب خوابگاه های دانشگاهی، اینجا هم باید قوانینی را رعایت نمایید، بنابراین باید این قوانین را به دقت مطالعه کنید.

اگر نمی­خواهید که در داخل فضای دانشگاه اقامت داشته باشید، دانشگاه سیچوان می­تواند برای استقرار شما در خارج از دانشگاه تمهیداتی را ترتیب دهد. هنگام ورود، باید ظرف 24 ساعت در دفتر پلیس محلی نام خود را ثبت نمایید.

بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*