دانشگاه زبان و فرهنگ پکن Beijing Language and Culture

پکن

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد. این دانشگاه در حومهٔ شمال غربی پکن، با فاصلهٔ ۱۲ کیلومتری از میدان تیان‌‌آنمن در مرکز این شهر واقع شده است. محوطهٔ دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU منطقه‌ای با مساحت ۳۸ هکتار را در بر می‌گیرد، و زیربنایی با مساحت ۲۴۰٫۰۰۰ متر مربع دارد.

دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU تنها دانشگاه بین‌المللی در چین است که مأموریت اصلی‌اش آموزش زبان و فرهنگ چینی به دانشجویان غیرچینی است و به عنوان مرکزی برای آموزش زبان چینی و مطالعهٔ زبان چینی فعالیت می‌کند.


🏫 درباره دانشگاه زبان و فرهنگ پکن Beijing Language and Culture

 دربارهٔ دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU

مأموریت اصلی دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU آموزش زبان و فرهنگ چینی به دانشجویان است. در کنار زبان چینی، این دانشگاه زبان‌های خارجی، علوم کامپیوتر و فناوری، و امور مالی و حسابداری را هم به دانشجویان چینی آموزش می‌دهد. این دانشگاه برای مدرسینی که در زمینهٔ آموزش زبان چینی به عنوان زبان خارجی تخصص دارند دوره‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است، و دورهٔ «آموزش زبان پیش از مهاجرت» را برای داوطلبینی که قصد دارند در خارج از کشور کار یا زندگی کنند ارائه می‌دهد.

دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU باسابقه‌ترین، فهیم‌ترین، و شایسته‌ترین مدرسین در زمینهٔ آموزش زبان و فرهنگ چینی به خارجیان را دارد. آنچه دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU را از سایر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند جو فرهنگی متنوع و منحصر به فرد این دانشگاه است، که هر ساله دانشجویان زیادی را در داخل و خارج از کشور چین به خود جذب می‌کند. از زمان تأسیس این دانشگاه در ۴۰ سال قبل، بیش از ۶۰٫۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۶۰ کشور و منطقه با اعتماد به نفس کامل از این دانشگاه فارغ‌‌التحصیل شده‌اند. تعدادی از آنها به دیپلمات، چین‌شناس، و روزنامه‌نگاران برجسته تبدیل شده‌اند؛ ۱۴ نفر به عنوان سفیر چین فعالیت کرده‌اند و بیش از ۳۰ نفر به عنوان دیپلمات در سفارتخانه‌های چین مشغول به کارند.

دانشگاه زبان و فرهنگ چین BLCU کانون آموزش و تحقیقات پیشرفته در زمینه‌های زبان، فرهنگ، هنر، و علوم اجتماعی است. از آموزش زبان چینی به غیر چینی‌‌‌زبان‌ها گرفته تا آموزش سیاست و کسب‌وکار بین‌المللی، دانشگاه زبان و فرهنگ چین ایده‌ها و افکار درخشان را گرد هم می‌آورد، الهام‌بخش ارتباطات و تبادلات جهانی است.

دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU ، به عنوان بزرگترین مرکز آموزش زبان چینی به دانشجویان خارجی، از زمان تأسیس در سال ۱۹۶۲ حدود ۲۰۰٫۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از ۱۸۳ کشور و منطقه را آموزش داده است. دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU با دنیا در ارتباط است و همکاری‌ها در زمینهٔ آموزش زبان و ارتقاء فرهنگ را ترویج می‌دهد. این دانشگاه با مراکز آموزشی در خارج از کشور و شرکای علمی در سراسر جهان، به آیندهٔ جهان شکل می‌دهد.

حقایق کوتاه:

  • بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ دانش‌آموخته در ۱۸۳ کشور
  • ۶٫۳۰۰ دانشجوی در حال تحصیل تمام وقت
  • بیش از ۲٫۵۰۰ دانشجوی فارغ‌التحصیل تمام وقت
  • ۶٫۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی
  • ۱٫۲۰۰۰ استاد و کارمند تمام وقت
  • ۴ جایزهٔ چانگ‌چیانگ متعلق به دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU
  • این دانشگاه دارای دانشکده زبان و ادبیات فارسی می باشد! که اساتید با ملیت چینی و کاملا مسلط به زبان فارسی در آن مشغول به تدریس هستند.

رتبه‌بندی:

  • دانشگاه زبان و فرهنگ پکن BLCU دردسترس‌ترین و صمیمی‌ترین دانشگاه در میان تمامی دانشگاه‌های کشور چین است.
  • این دانشگاه جزو ۵۰ دانشگاه برتر کشور چین است.
  • دانشگاه زبان و فرهنگ چین بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را دارد.
  • دانشگاه زبان و فرهنگ چین یکی از چهار دانشگاه زبان برتر در چین است.

موقعیت مکانی

دانشگاه زبان و فرهنگ چین در شمال غربی پکن در «منطقهٔ دانشگاه (منطقهٔ هایدیان)» واقع شده است. محوطهٔ دانشگاه به وودائوکو، مرکز« منطقهٔ دانشگاه» در چین نزدیک است.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

مرکز کنفرانس دانشگاه زبان و فرهنگ پکن زیربنایی با مساحت ۲۴٫۰۰۰ متر مربع دارد،‌ و شامل ۲۹۰ اتاق مهمان، یک رستوران، و چند اتاق جلسه است.
تسهیلات:تختخواب، میز، قفسهٔ کتاب، صندلی، چراغ مطالعه رومیزی، تلویزیون ماهواره‌ای، ۲۰۱ کارت تلفن‌ (پرداخت‌‌نشده)، سرویس لباسشویی، آب گرم ۲۴ ساعته، اینرنت پهن‌باند، تهویهٔ هوا، یخچال، دوش، اتاق استراحت و غیره.
تمامی طبقه‌ها دارای تسهیلات لباسشویی عمومی هستند.
رستوران چینی: با ظرفیت پذیرایی از ۳۰۰ نفر، در طبقهٔ همکف مرکز کنفرانس
اتاق‌های جلسه:  ۱۱ اتاق در طبقهٔ دوم، با ظرفیت میزبانی از ۱۰ تا ۸۰ نفر برای جلسات

این خوابگاه بهترین و لوکس ترین خوابگاه این دانشگاه است اما خوابگاه های ارزان تر با هزینه روزانه 70 یوان موجود است.

نوع اتاق قیمت اتاق توضیحات
تک نفره ۱۵۰ یوآن اتاق تک نفرهٔ اقتصادی: روزانه ۱۵۰ یوان برای هر اتاق.
تک نفره ۱۹۸ یوآن اتاق تک نفرهٔ اقتصادی: روزانه ‍۱۹۸ یوان برای هر اتاق.
تک نفره ۲۰۵ یوآن اتاق تک نفرهٔ مجلل: روزانه ۲۰۵ یوان برای هر اتاق.
تک نفره ۳۴۸ یوآن اتاق تک نفرهٔ مجلل: روزانه ۳۴۸ یوان برای هر اتاق.
اتاق دو نفره ۳۹۸ یوآن اتاق دو نفرهٔ مجلل: روزانه ۳۹۸ یوان برای هر اتاق.
بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*