دانشگاه کپیتال مدیکال Capital Medical University

پکن

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه کپیتال مدیکال (CCMU) را که پیش از این به عنوان دومین دانشکده‌ی پزشکی پکن شناخته می‌شد، در سال 1960 تأسیس گردید. این دانشگاه از بهترین موسسات آکادمی پزشکی در چین و یکی از دانشگاه‌های شهری کلیدی در پکن به شمار می‌رود. پروفسور وو جیپینگ، بنیان‌گذار و رئیس دانشگاه، هم به عنوان اورولوژیست در سطح جهانی شهرت دارد و هم عضو آکادمی علوم چین و آکادمی مهندسی چین است. اکنون شش نفر از پرسنل آموزشی آن عضو این آکادمی‌های بلندآوازه هستند و بیش از پیش به شهرت داخلی دانشگاه می‌افزایند.

دانشگاه کپیتال مدیکال CCMU از 10 مدرسه، 14 بیمارستان وابسته و 1 موسسه‌ی آموزشی تشکیل شده است. این دانشگاه بیش از 9000 دانشجوی ثبت نامی دارد. دانشگاه کپیتال مدیکال CCMU دامنه‌ی گسترده‌ای از برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی در اختیار دانشجویان دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و دوره‌های مخصوص با گواهینامه قرار می‌دهد

Capital Medical University (1)


🏫 درباره دانشگاه کپیتال مدیکال Capital Medical University

درباره‌ی دانشگاه کپیتال مدیکال (CCMU)

دانشگاه کپیتال مدیکال CCMU به ظرفیت و توانایی بالایی که در زمینه‌ی پژوهش‌های علمی دارد شناخته می‌شود. بسیاری از رشته‌های ملی و شهری کلیدی، آزمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تبادل ویژه‌ی پژوهش‌های فوق‌دکتری در این دانشگاه قرار دارند. مراکز و موسسات تحقیق و آموزش ملی و شهری با گنجایش بالا در این دانشگاه بنیان‌گذاری شده‌اند که طیف گسترده‌ای از رشته‌های مختلف را شامل می‌شوند، از جمله: دوره‌ی آموزشی پزشکی عمومی، پزشکی بالینی، علوم پایه پزشکی، علوم عصب‌شناسی، چشم‌پزشکی، پیری‌پزشکی، اورولوژی، قلب ‌شناسی، پزشکی درد، سم‌شناسی، مهندسی زیست‌پزشکی، طب سنتی چینی، تولید مثل، سیاست بهداشتی و غیره.

این دانشگاه در حوزه‌های بسیاری در سطح ملی و بین‌المللی به شهرت رسیده است، مثلاً: زیست‌شناسی عصب، سیتوبیولوژی، ایمنی‌شناسی، پیکرشناسی پزشکی، عصب‌شناسی، جراحی اعصاب، قلب‌شناسی، جراحی قلب و عروق، پیوند کلیه، بیماری‌های تنفسی، پزشکی گوارش، جراحی دهان و فک و صورت، چشم‌پزشکی، گوش و حلق و بینی و خون‌شناسی اطفال و دیگر رشته‌ها.

درس خواندن در پکن

پکن میزبان تعداد زیادی دانشکده و دانشگاه است که بسیاری از دانشگاه‌های خوش‌نام در سطح بین‌الملل را شامل می‌شود. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از ژاپن، کره، آمریکای شمالی، اروپا، جنوب شرقی آسیا و دیگر کشورها هر سال برای تحصیل به پکن می‌آیند.

زندگی در پکن، احتمالاً در مسیر روزانه‌تان به سمت دانشگاه، تعدادی از کاخ‌ها، معابد، اماکن معروف سنتی، آرامگاه‌ها و باغ‌ها را مشاهده خواهید کرد. مسلماً پکن برای افرادی که به دنبال حس زندگی در «شهری کوچک» هستند مناسب نیست اما اگر دوست دارید در شهری تحصیل کنید که فرصت‌های شغلی بین‌الملی فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در عین حال، نبض یکی از سریع‌ترین کشورهای جهان در مسیر پیشرفت را احساس کنید، این کلان‌شهر پرجنب‌وجوش در قلب پرجمعیت‌ترین کشور جهان بهترین انتخاب برای شماست.

پردیس دانشگاه کپیتال مدیکال

دانشگاه کپیتال مدیکال CCMU از شش پردیس واقع در مناطق مختلف پایتخت تشکیل شده است. پردیس اصلی و پردیس بین‌المللی دانشگاه کپیتال مدیکال CCMU هر دو در ناحیه‌ی فنگتای هستند، درحالی‌که پردیس شونیئی در ناحیه‌ی شونیئی، پردیس وانشولو در ناحیه‌ی هایدیان، پردیس هپینگلی در ناحیه‌ی دونگچنگ و پردیس دونگسیشیتیائو در ناحیه‌ی دونگچنگ واقع شده‌اند. دانشجویان بین‌المللی غالباً در پردیس بین‌الملل دانشگاه کپیتال مدیکال CCMU زندگی و تحصیل می‌کنند. دسترسی با حمل و نقل عمومی به پردیس‌های دانشگاه بسیار آسان است و این پردیس‌ها کتابخانه، رستوران‌های بین‌المللی و محلی، سالن غذاخوری دانشجویان، زمین‌های تنیس، زمین‌های فوتبال، ورزشگاه سرپوشیده، زمین‌های بسکتبال سرپوشیده، زمین‌های بسکتبال روباز و استخر سرپوشیده دارند.

بیمارستان‌های وابسته دانشگاه کپیتال مدیکال

 

xuan wu hostpital

 

  • بیمارستان شی وان‌ وو، دانشگاه کپیتال مدیکال (اولین مدرسه‌ی بالینی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1959 تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های عمومی در پکن است که در عصب‌شناسی و پیری‌پزشکی تخصص دارد و در کاربست‌های بالینی، آموزش و پژوهش پزشکی، پیشگیری از بیماری و مراقبت‌های بهداشتی و غیره باتجربه است.
  • بیمارستان دوستی پکن، دانشگاه کپیتال مدیکال (دومین مدرسه‌ی بالینی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1953 تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های عمومی در پکن است که در ارتباط با بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های مزمن کبدی، بیماری‌های نواحی گرمسیری و غیره تخصص دارد و از نظر پزشکی نیز در زمینه‌ی مبارزه با عفونت و پیوند عضو بسیار پیشرفته است.
  • بیمارستان چائو یانگ پکن، دانشگاه کپیتال مدیکال (سومین مدرسه‌ی بالینی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1958 تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های عمومی در پکن است اما در نُه رشته‌ی پزشکی شامل بیماری‌های تنفسی، قلب، بیماری اکسیژن بیش‌چگال و غیره تخصص پیشرفته دارد.
  • بیمارستان تونگ رن پکن، دانشگاه کپیتال مدیکال (چهارمین مدرسه‌ی بالینی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1886 تأسیس شد، یکی از بیمارستان‌های عمومی بزرگ در پکن است که در چشم‌پزشکی، گوش و حلق و بینی و بیماری‌های قلبی عروقی تخصص دارد.
  • بیمارستان تیان تان پکن، دانشگاه دانشگاه کپیتال مدیکال (پنجمین مدرسه‌ی بالینی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1956 تأسیس شد، یکی از بیمارستان‌های عمومی بزرگ در پکن است که در جراحی اعصاب و تصویربرداری پزشکی تخصص دارد و بزرگ‌ترین مرکز جراحی اعصاب در آسیا به شمار می‌رود.
  • بیمارستان آن ژن پکن، دانشگاه کپیتال مدیکال (ششمین مدرسه‌ی بالینی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1984 تأسیس شد، یکی از بیمارستان‌های عمومی بزرگ در پکن است و تجربه و مهارت فراوانی در زمینه‌ی بیماری‌های قلبی ریوی عروقی، بخش مراقبت‌های ویژه، بخش مراقبت‌های ویژه‌ی قلب و غیره دارد. این مرکز جراحی در زمینه‌ی درمان و پیوند قلب و ریه مشهور شده است.
  • بیمارستان فو ژینگ، دانشگاه کپیتال مدیکال (هشتمین مدرسه‌ی بالینی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1959 تأسیس شد، یکی از بیمارستان‌های عمومی در پکن است که در زمینه‌ی اورتروسکوپی و مراقبت بهداشتی زنان تخصص پیشرفته دارد. در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و خدمات پزشکی جامعه‌ی شهری تجربه‌ی فراوانی دارد.
  • بیمارستان یو آن پکن، دانشگاه کپیتال مدیکال(نهمین مدرسه‌ی بالینی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1956 تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های تخصصی در پکن است که به درمان و کنترل بیماری‌های عفونی، هپاتیت، ایدز و پیوند کبد شهرت دارد.
  • بیمارستان اطفال پکن، دانشگاه کپیتال مدیکال (مدرسه‌ی اطفال دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1942 تأسیس شد، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین بیمارستان اطفال در چین و همچنین پایگاه ملی درمان کودکان، پیشگیری از بیماری‌های اطفال و مرکز درمانی با همکاری سازمان بهداشت جهانی و بنیاد کودکان سازمان ملل متحد است.
  • بیمارستان دندانپزشکی پکن، دانشگاه کپیتال مدیکال (مدرسه‌ی دندانپزشکی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1945 تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های دندانپزشکی تخصصی در چین است، در درمان و پیشگیری بیماری‌های دهانی مهارت بالایی دارد و مدرسه‌ی پزشکی بالینی دهان‌شناسی جامعی را در خود جای داده است.
  • بیمارستان آن دینگ پکن، دانشگاه کپیتال مدیکال (مدرسه‌ی بهداشت روان دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1914 تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های تخصصی چین برای درمان بیماران روانپزشکی و روانشناسی است و به عنوان مرکز ملی آموزش روانپزشکان وزارت بهداشت فعالیت می‌کند.
  • بیمارستان مامایی و زنان، دانشگاه کپیتال مدیکال (مدرسه‌ی مامایی و زنان دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1959 تأسیس شد، بزرگ‌ترین بیمارستان تخصصی مامایی و زنان در پکن است، در پیرازایشی و سلامت تولیدمثل زنان تخصص پیشرفته دارد و همچنین به عنوان مرکز پژوهش و آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه‌ی سلامت زنان در چین فعالیت می‌کند.
  • بیمارستان طب سنتی چینی پکن، دانشگاه کپیتال مدیکال (مدرسه‌ی بالینی طب سنتی چینی دانشگاه کپیتال مدیکال): این بیمارستان که در سال 1958 تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های طب سنتی چینی (TCM) در پکن است که وظیفه‌ی آموزش دانشجویان پزشکی را در کاربست بالینی و آموزش و پژوهش پزشکی در زمینه‌ی طب سنتی چینی بر عهده دارد.
  • مرکز پژوهشی توان‌بخشی چین (مدرسه‌ی پزشکی توان‌بخشی دانشگاه کپیتال مدیکال): این مرکز، یکی از بزرگ‌ترین مرکزهای توان‌بخشی در چین است که وظایف درمانی، پژوهشی و آموزشی را در زمینه‌ی توان‌بخشی بر عهده دارد.
  • مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌های چین (CDC) مرکز آموزش و پژوهش طب پیشگیری وابسته به مدرسه‌ی بهداشت عمومی و پزشکی خانواده‌ی CCMU است. وظیفه‌ی کنترل بهداشت عمومی در دوران همه‌گیری‌های شدید را بر عهده می‌گیرد.

زندگی در دانشگاه

سالن غذاخوری

سالن غذاخوری بر اساس آمار تقاضا هم غذاهای چینی و هم غذاهای غربی سرو می‌کند و تا حد امکان پاسخ‌گوی نیازهای متنوع کارکنان و دانشجویان خواهد بود. کمیته‌ی سالن غذاخوری متشکل از نمایندگانی از دانشجویان و کارمندن تشکیل خواهد شد تا با تأکید ویژه بر بهداشت و ایمنی غذا، بر کیفیت غذا و خدمات ارائه‌شده نظارت کنند. بررسی و نظرسنجی رضایتمندی به‌طور منظم گاه و بی‌گاه انجام خواهد شد.

خواروبارفروشی

یک خواروبارفروشی در پردیس فعالیت می‌کند تا نیازهای روزمره شامل غذا، نوشیدنی، نان، میان‌وعده، محصولات مراقبت شخصی، لوازم التحریر و غیره را تأمین کند.

ورزش

همه در دانشگاه کپیتال مدیکال می‌توانند از ورزش لذت ببرند یا به عنوان بخشی از زندگی دانشجویی خود، ورزش کنند. امکانات ورزشی کافی مثل یک زمین بسکتبال سرپوشیده‌ی بزرگ و یک استادیوم روباز با مسیر ویژه‌ی دوندگان در این دانشگاه وجود دارد که دانشجویان این دانشگاه به رایگان می‌توانند از همه‌ی آنها استفاده کنند.

مخارج میانگین هزینه
سکونت

به‌طور میانگین، یک خوابگاه دانشجویی یک‌خوابه با خدمات رفاهی شهری چیزی در حدود 1500 یوان در ماه یا 18000 یوان در سال هزینه دارد.

غذا

یک وعده غذا در اغذیه‌فروشی یا رستوران دانشگاه یا در فست‌فودهای اطراف چیزی در حدود 7 الی 30 یوان  هزینه دارد. صورتحساب ماهانه‌ی دانشجویانی که در پکن چین تحصیل خواهند کرد به‌طور میانگین مبلغی بین 1800 الی 4000 یوان خواهد بود.

حمل و نقل

بلیط حمل‌ونقل شهری یک‌سویه در پکن حدوداً 4 یوان هزینه دارد. حداقل نرخ تاکسی حدوداً 13 یوان به‌علاوه‌ی نرخ اضافه‌ی تاکسی به ازای هر کیلومتر 2.30 یوان است. بلیط جابجایی ماهانه برای دانشجویان دانشگاه در پکن چیزی در حدود 200 یوان هزینه خواهد داشت.

هزینه‌های اضافی

برخی از هزینه‌های اضافی برای دانشجویان دانشگاه که در پکن چین تحصیل خواهند کرد شامل کتاب و جزوات تحصیلی حدوداً 210 الی 350 یوان در ماه (مبالغ بالاتر برای دانشجویانی که در رشته‌های علوم، پزشکی یا هنر تحصیل می‌کنند) و بیمه‌ی پزشکی حدوداً 400 یوان در هر 6 ماه خواهد بود.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

دانشگاه کپیتال مدیکال خوابگاه شبانه‌روزی درون پردیس در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد. این خوابگاه به سبک هتل مدیریت می‌شود. از همه‌ی دانشجویان تقاضا می‌شود که در پردیس اقامت داشته باشند. محل اقامت به رستوران‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای، کافه، خواروبارفروشی، کتابفروشی و ورزشگاه پردیس مجهز به استخر سرپوشیده نزدیک است. همچنین، برای سرگرمی ساکنین، سالن‌های کنفرانس چندکاره‌ای نیز در ساختمان‌های مسکونی وجود دارد.

هر اتاق معمولاً به صورت مشترک در اختیار دو دانشجو قرار می‌گیرد و به موارد زیر مجهز است:

توالت جداگانه، حمام جداگانه، اینترنت پرسرعت، کولر، تلویزیون و تلفن، تخت ‌خواب، رخت‌شویی، مبلمان

خوابگاه دانشجویی شبانه‌روزی

زندگی در پردیس بسیار راحت و ایمن است. بیشتر دانشجویان چینی سکونت در خوابگاه‌های پردیس را به دلیل نرخ‌های منطقی، امکانات کامل و محیط امن آن انتخاب می‌کنند. دانشگاه کپیتال مدیکال خوابگاه‌ های ویژه‌ی دانشجویان بین‌المللی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. معمولاً خوابگاه‌های دوخوابه و سه‌خوابه موجود است. می‌توانید خوابگاهی را که دوست دارید انتخاب کنید.

Room Type Room Price Notes
Triple Room RMB 11000.00 Per Bed Per Year
Double Room RMB 15000.00 Per Bed Per Year
بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*