دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ Chongqing Medical University

چونگ‌کینگ

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ (CQMU) یکی از دانشگاه‌های مهم دولتی چین است. این دانشگاه تحت مدیریت دولت محلی چونگ‌کینگ است و نظام آموزشی یک‌پارچه‌ای دارد که شامل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق‌دکترا در رشته‌های پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط با بهداشت و درمان می‌شود.

این دانشگاه یکی از حدود ۳۰ دانشگاه پزشکی است که وزارت آموزش چین برای ثبت‌نام دانشجویان خارجی در دوره‌های انگلیسی‌زبان کارشناسی پزشکی و جراحی (MBBS) تایید کرده است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) و کمیسیون آموزشی فار‌التحصیلان خارجی رشتهٔ پزشکی (ECFMG) در ایالات متحده این دانشگاه را تایید می‌کنند.

Chongqing Medical Universitغ (1)


🏫 درباره دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ Chongqing Medical University

دربارهٔ دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ

دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ (پیش‌تر کالج پزشکی چونگ‌کینگ) در سال ۱۹۵۶ و به عنوان شاخه‌ای از کالج پزشکی اول شانگهای (اکنون کالج پزشکی شانگهای دانشگاه فودان) تاسیس شد. با نزدیک به ۶۰ سال سابقه، این دانشگاه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های پزشکی دولتی در کشور شده است که وزارت آموزش و وزارت بهداشت چین به همراه دولت محلی چونگ‌کینگ به طور مشترک ادارهٔ آن را بر عهده دارند. این دانشگاه دارای نظام آموزش آکادمیک جامعی است، که شامل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق‌دکترا در رشتهٔ پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط می‌شود. در سال ۲۰۱۳، دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ در رتبهٔ ششم دانشگاه‌های پزشکی چین قرار گرفت. از حیث تحصیلات تکمیلی و رقابت رشته‌ای، این دانشگاه در بین تمام دانشگاه‌های چینی ارائه‌دهندهٔ رشته‌های پزشکی در رتبهٔ دوازدهم قرار دارد.

دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ با ۱۹ دانشکده و گروه، یک مدرسهٔ عالی و موسسهٔ علوم زندگی، هفت دورهٔ فوق‌دکترا، ۳۸ دورهٔ دکترا، ۸۶ دورهٔ کارشناسی ارشد و ۲۷ دورهٔ کارشناسی را به دانشجویان ارائه می‌کند. تعداد ۲۱۸ استاد راهنمای دورهٔ دکترا در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. در حال حاضر، بیش از ۲۷٬۰۰۰ دانشجو مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند، که شامل بیش از ۵۰۰ دانشجوی دکترا، حدود ۴٬۲۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد، بیش از ۲۰٬۰۰۰ دانشجوی کارشناسی و بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی از ۲۰ کشور مختلف می‌شوند.

شش بیمارستان تحت مدیریت مستقیم این دانشگاه فعالیت می‌کنند، که همه دارای رتبهٔ «بیمارستان درجه‌یک سطح بالا (3A)» در چین هستند. بیش از ۱۰٬۰۰۰ تخت در این بیمارستان‌ها وجود دارد. تعداد مراجعهٔ سالانهٔ بیماران سرپایی به این بیمارستان‌ها به ۹/۷ میلیون می‌رسد و این تعداد برای بیماران بستری برابر با ۳۹۰٬۰۰۰ است. علاوه بر این، این دانشگاه دارای بیش از ۳۰ بیمارستان آموزشی و ۹ بیمارستان وابستهٔ دیگر است که تحت مدیریت مستقیم آن نیستند. سه بیمارستان وابستهٔ دیگر هم در حال ساخت هستند.

این دانشگاه پروژه‌های پژوهشی بسیاری را در سطوح مختلف انجام داده است، که شامل چند پروژهٔ کشوری تحت حمایت برنامهٔ ملی پژوهش‌های بنیادی (معروف به برنامهٔ ۹۷۳)، برنامهٔ ملی پژوهش و توسعهٔ فناوری‌های پیش‌رفته (معروف به برنامهٔ ۸۶۳) و برنامهٔ کلیدی بنیاد ملی علوم طبیعی می‌شوند. دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ دارای رتبهٔ چهل‌وهفتم در میان تمام دانشگاه‌های چین از حیث انتشار مقاله در ژورنال‌های برتر این کشور است.

دربارهٔ چونگ‌کینگ

چونگ‌کینگ، که بزرگ‌ترین شهر بندری داخلی جهان است، در جنوب غربی چین و در محل برخورد رودهای یانگ‌تسه و جیالینگ قرار گرفته. این شهر یکی از پنج شهر مهم کشور چین و تنها شهر در غرب این کشور است که به طور مستقیم از سوی دولت مرکزی اداره می‌شود. این شهر به چشمه‌های آب گرم، مجموعهٔ پل‌ها، غذاهای محلی و مناظر شبانهٔ دیدنیش معروف است.

میانگین دمای سالانهٔ چونگ‌کینگ ۱۸ درجهٔ سانتی‌گراد است. ژانویه با میانگین دمای ۷ درجه سردترین ماه سال و ژوئیه و اوت با دمای بین ۲۷ تا ۳۸ درجه گرم‌ترین ماه‌های سال در این شهر محسوب می‌شوند. آب‌وهوای چونگ‌کینگ شرجی است. میزان بارش سالانه در این شهر بین ۱٬۰۰۰ تا ۱٬۱۰۰ میلی‌متر است و تابستان و پاییز پربارش‌ترین فصل‌هایش محسوب می‌شوند.

چینگ‌کونگ را با فرهنگ و تاریخ غنیش می‌شناسند. این شهر حدود ۳٬۰۰۰ سال پیش و در زمان اولین استقرار تمدن با-یو در این سرزمین تاسیس شد. بعدها، طی دوران دودمان سونگ، نام این شهر را چونگ‌کینگ گذاشتند، که در زبان چینی به معنی «شادی دوچندان» است.

چونگ‌کینگ امروزی تلاقی قدیم و جدید و مدرن و سنتی است. باربرها از همان روش‌های قرن‌های گذشته برای بالا بردن بارهای‌شان از پله‌های پرپیچ‌وخم این شهر استفاده می‌کنند و فرابرها هم به آرامی به حرکت خود در امتداد رودخانه ادامه می‌دهند. این نیم‌نگاه‌ها به چین قدیم رفته‌رفته در حال از بین رفتن هستند و جای خود را به زندگی مدرن قرن بیست‌ویکم می‌دهند.

محوطهٔ دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ

این دانشگاه دارای دو پردیس دانشگاهی با مساحتی به وسعت ۱۳/۳ میلیون متر مربع است: پردیس جینیون و پردیس جدید. هر دوی این پردیس‌ها دارای آپارتمان‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی هستند. هزینهٔ اقامت در این آپارتمان‌ها برای اتاق‌های دونفره ۴٬۸۰۰ و برای اتاق‌های یک‌نفره ۹٬۶۰۰ رنمینبی در سال است.

پردیس یوژونگ

پردیس اصلی در خیابان یی‌ژویوآن در منطقهٔ یوژونگ در مرکز شهر چونگ‌کینگ قرار دارد. از لحاظ جغرافیایی این پردیس داخل شهر واقع شده است و دسترسی آسان به رستوران، بیمارستان، فروشگاه‌های مختلف، ادارهٔ پست، بانک، لباس‌شویی، استخر و باشگاه دارد. تنها با ۳۵ دقیقه رانندگی می‌توانید از دانشگاه به فرودگاه بین‌المللی جیانگبی برسید. ایستگاه‌های اتوبوس و مونوریل هم در نزدیکی محوطهٔ دانشگاه هستند.

پردیس جینیون

دانشجویان کارشناسی باید در سال اول تحصیلشان در پردیس جدید زندگی کنند. پردیس جینیون، که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد، در منطقهٔ شاپینگ‌با قرار دارد. این منطقه یکی از نواحی آرام و زیبای شهر است که در تمام فصل‌های سال درخت‌های سرسبز و گل‌های رنگارنگ آن را پوشانده‌اند.

بورسیه

  • بورسیهٔ دولت چین
  • بورسیهٔ شهردار دولت محلی چونگ‌کینگ

زندگی در دانشگاه

کارت دانشجویی

پس از ثبت‌نام، می‌توانید با ارائهٔ کپی پاسپورت و عکس دیجیتالی‌تان در دیسک فلش، کارت دانشجویی خود را به طور رایگان از مرکز خدمات کارت دانشجویی دریافت کنید. این کار چندمنظوره است و استفاده‌های مختلفی در محوطهٔ دانشگاه دارد. می‌توان از آن برای پرداخت شهریه، قبض‌های آب، برق و گاز، هزینهٔ سالن غذاخوری و امانت گرفتن کتاب‌ها از کتابخانه استفاده کرد. کارت دانشجویی را می‌توان به صورت نقدی در مرکز خدمات کارت دانشجویی و سالن غذاخوری هر دو پردیس شارژ کرد.

همراه با کارت دانشجویی، کارت بانک سازندگی چین را هم دریافت خواهید کرد، که می‌توانید از آن برای واریز یا برداشت پول استفاده کنید.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

پردیس اصلی خوابگاه دانشگاه دانشگاه پزشکی چونگ‌کینگ در جاده Yixueyuan Yuzhong ، منطقه مرکز شهر چونگ کینگ است. از نظر جغرافیایی ، داخل شهر واقع شده است و دسترسی آن به رستوران ها ، بیمارستان ها ، مغازه ها ، دفاتر پست ، بانک ها ، لباسشویی ها ، استخرها و سالن های بدنسازی به راحتی میسر است. از دانشگاه تا فرودگاه بین المللی چونگ کینگ جیانگبی فقط 35 دقیقه با ماشین فاصله است. اتوبوس ها و مونوریل ها که به قسمت های مختلف شهر منتهی می شوند درست در خارج از دانشگاه هستند.

Room Type Room Price Notes
Single Room RMB 9600.00 Per Person Per Year
Double Room RMB 4800.00 Per Person Per Year
بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*