دانشگاه پزشکی آنهویی چین (Anhui Medical University)

هفئی

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه پزشکی آنهویی (AMU) از قدیمی‌ترین موسسات آموزشی در شهر هفئی واقع در استان آنهویی است که در شرق چین مرکزی قرار دارد و به عنوان «شهر نوآوری در علم و فناوری کشور» به آن افتخار می‌کنند. چند دانشگاه و موسسه‌ی مشهور دیگر همچون دانشگاه علم و فناوری چین (USTC)، موسسات علوم فیزیکی در هفئی از آکادمی علوم چین (CASHIPS) و شهر هفئی دو پردیس آن را احاطه کرده‌اند.

پیوسته به گستره‌ی رشته‌های آن افزوده می‌شود و حالا دیگر تبدیل به دانشگاه پزشکی جامعی با 23 رشته شده است که تقریباً همه‌ی زمینه‌های پزشکی شامل پزشکی بالینی، بهداشت عمومی و طب پیشگیری، مدیریت بهداشت، داروشناسی، دندان‌پزشکی و پرستاری را پوشش می‌دهد و از این میان، هشت رشته نیز واجد شرایط ارائه‌ی مدرک پی اچ دی هستند. این دانشگاه از هشت دانشکده تشکیل شده است که جمعاً 17000 دانشجوی ثبت نامی دارند و در این میان، دانشکده‌ی پزشکی با داشتن بیش از 6000 دانشجو در رشته‌های پزشکی بالینی، پزشکی آزمایشگاهی، روان‌شناسی، هوش‌بری و تصویربرداری پزشکی نسبت به دیگر دانشکده‌ها برتری دارد.

Anhui Medical


🏫 درباره دانشگاه پزشکی آنهویی چین (Anhui Medical University)

درباره‌ی دانشگاه پزشکی آنهویی (AMU)

دانشگاه پزشکی آنهویی که پیش از این به نام دانشکده‌ی پزشکی جنوب شرقی شانگهای شناخته می‌شد، توسط گروهی از دانشجویان برون‌مرزی با مدرک دکترای پزشکی تأسیس شد که در سال 1926 از ژاپن بازگشته بودند. ایده‌ی این پیشگامان، پایه‌گذاری یک دانشگاه پزشکی بود تا در دورانی سخت، چینی‌های مبتلا به انواع بیماری را نجات دهند.

دانشگاه پزشکی آنهویی از زمان تأسیس خود به اعتقاد مهمی پایبند بوده است: همکاری میان‌رشته‌ای و ترکیبی از آموزش و پژوهش علمی در فعالیت‌های بالینی را ترویج دهد. یکی از گام‌های مهم در جهت ادغام قوای دارویی و پژوهش پزشکی، درک لزوم بسط پردیس دانشگاه و افتتاح بیمارستان‌های وابسته‌ی بیشتر برای تمرین دانشجویان و آموزش دانشمندان جوان بود. ساختمان آموزش و پژوهش در پردیس آزمایشگاه‌هایی مجهز و دسترسی به شبکه را هم در اختیار دانشمندان داخلی و هم در دسترس دانشمندان برون‌مرزی بازگشته به وطن قرار می‌دهد.

موقعیت مکانی

دانشگاه پزشکی آنهویی در شهر زیبای هفئی واقع شده است که مرکز و بزرگ‌ترین شهر استان آنهویی به شمار می‌رود. این شهر مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آنهویی است و از نظر حوزه‌ی اداری در سطح بالایی قرار دارد.

شهر باستانی هفئی با تاریخچه‌ی بلندی به اندازه‌ی بیش از 2000 سال به «لوژو» یا «لویانگ» نیز ملقب شده است زیرا تحت حکمرانی لوژو در دوران حکومت دودمان مینگ (1368-1644) و چینگ (1644-1911) بوده است.

شهری علمی و آموزشی که هم در گذشته و هم در امروزش می‌تواند به نخبگان بسیاری مفتخر باشد، مثلاً افسر شرافتمند خود، لرد بائو، در حکومت دودمان سونگ شمالی (960-1127) در کنار برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در فیزیک، یانگ زنینگ، که متولد هفئی بود. دانشگاه علم و فناوری چین و شعبه‌ی آکادمی علوم چین هر دو در این شهر واقع شده‌اند. هیچ تردیدی وجود ندارد که مردمان این شهر در سرتاسر چین از بااستعدادترین‌‌ها هستند.

هفئی شهری زیبا در محاصره‌ی طبیعتی عالی قرار گرفته است – رود هوآی‌هه در شمال آن و رود یانگ‌تسه در جنوب آن جریان دارند و دریاچه‌ی چائوهو با آن آب آبی‌رنگ گران‌قیمتی که دارد در جنوب شرقی این شهر جا خوش کرده است. معروف است که هر شهر در کشور چین به یک درخت شهر و یک گل شهر شناخته می‌شود و در مورد این شهر، درخت یولان و اسمانتوسِ شیرین عطر، گل انار را می‌توان نام برد.

 

پردیس

این دانشگاه متشکل از دو پردیس است. پردیس اصلی و پردیس جنوبی. کل پردیس آن فضایی به مساحت 860000 متر مربع و مجموع زیربنای حدوداً 700هزار مترمربع را پوشش می‌دهد. پیاده پیمودن کل پردیس 20 دقیقه زمان می‌برد. آدرس آن، جنوب کمربندی شماره‌ی 1 هفئی است.

 

زندگی در دانشگاه

غذا: نه‌تنها می‌توان به رستوران‌های چینی واقع در پردیس مراجعه کرد، بلکه رستوران‌هایی نیز مخصوص دانشجویان مسلمان در آن وجود دارد. در کنار رستوران‌های غذاهای چینی و اسلامی، رستوران‌های متنوع دیگری نیز در اطراف پردیس در دسترس قرار دارد.

ورزش: دانشگاه یک ورزشگاه سرپوشیده، استخر و زمین‌های بازی گوناگونی دارد که دانشجویان می‌توانند در آن فوتبال، بسکتبال و دیگر ورزش‌ها را بازی کنند.

اینترنت: خدمات اینترنت در کتابخانه‌ی دانشگاه و خوابگاه دانشجویان بین‌المللی در دسترس است.

خرید: فروشگاه و مغازه‌هایی در دانشگاه وجود دارد.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

محل سکونت

دانشگاه پزشکی آنهویی آپارتمانی دوخوابه با توالت جداگانه در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد. این آپارتمان در پردیس واقع شده است و همه‌ی اتاق‌ها به اینترنت پهن‌باند، سرویس بهداشتی و حمام ، خط تلفن، کولر، یخچال و دیگر امکانات زندگی مجهز هستند.

  1. دانشجویانی که توسط دانشگاه پذیرفته نشوند نمی‌توانند درخواست سکونت‌گاه بدهند.
  2. اگر بدون اطلاع دادن به دانشگاه خود را به دانشگاه نرسانید، حتی اگر سکونت‌گاه را از قبل رزرو کنید هم دانشگاه حق لغو کردن اتاق را خواهد داشت.
  3. اولویت ارائه‌ی محل سکونت به ترتیب برای کسانی خواهد بود که زودتر رزرو کرده باشند.

هزینه‌ی اقامت

هزینه‌ی اقامت: 4000 یوان در سال

Room Type Room Price Notes
Double Room RMB 4000.00 Per Person Per Year
بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*