دانشگاه شیان جیائوتونگ (Xi’an Jiaotong University)

شیان

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه شیان جیائوتونگ (XJTU) یک دانشگاه لیگ [1]C9 واقع در شیان، شانشی، چین است که در رشته‌های مهندسی، فناوری، مدیریت و پزشکی  قطب محسوب می‌شود. این دانشگاه همچنین یک دانشگاه درجه یک در دسته‌بندی دانشگاه‌های وزارت آموزش عالی چین است. دانشگاه شیان جیائوتونگ بیست دانشکده دارد که شامل یک دانشگاه تحقیقاتی جامع است که در 9 حوزه برنامه درسی ارائه می‌دهد: علوم، مهندسی، پزشکی، اقتصاد، مدیریت، هنر، حقوق، فلسفه و آموزش. از دهه 1930، از XJTU به عنوان «ام‌آی‌تی شرق» نام برده می‌شود.

[1]. یک اتحادیه رسمی شامل 9 دانشگاه چین که توسط دولت مرکزی چین در پروژه 985 برای ارتقای توسعه و اعتبار و شهرت آموزش عالی در چین تشکیل شده است.


🏫 درباره دانشگاه شیان جیائوتونگ (Xi’an Jiaotong University)

بررسی اجمالی:

دانشگاه شیان جیائوتونگ یک دانشگاه ملی مهم و کلیدی تحت مدیریت مستقیم وزارت آموزش عالی چین و یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش عالی کشور است. این دانشگاه در سال 1896 با نام دانشگاه دولتی نانیانگ[1] در شانگهای تاسیس شد و در سال 1921 به دانشگاه جیائوتونگ تغییر نام یافت. در سال 1956، این دانشگاه با تصمیم شورای دولتی، به شیان منتقل شد و به دانشگاه شیان جیائوتونگ (XJTU) تغییر نام داد.

این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه­های مهم ملی در اولین گروه دانشگاه­هایی قرار داشت که برای طرح های توسعه با اولویت بالا در برنامه­های پنج­ساله هفتم و هشتم کشور برگزیده شده بودند. همچنین در اولین گروه دانشگاه­هایی بود که با هدف تبدیل شدن به دانشگاهی در سطح و کلاس جهانی، از پروژه 211 و پروژه 985 بهره­مند شدند. بر اساس طرحی که در آوریل 2000 توسط شورای دولتی به تصویب رسید، دانشگاه اصلی شیان جیائوتونگ با دانشگاه پزشکی شیان و موسسه مالی و اقتصادی شانکسی[2] ادغام شد و دانشگاه جدید شیان جیائوتونگ را تشکیل داد.

امروزه دانشگاه شیان جیائوتونگ یک دانشگاه تحقیقاتی جامع است که در 9 حوزه برنامه­های درسی ارائه می‌دهد: علوم، مهندسی، پزشکی، اقتصاد، مدیریت، هنر، حقوق ، فلسفه و آموزش؛ و تاکید و تمرکز آن بیشتر بر علوم و مهندسی است.

این دانشگاه 20 دانشکده، هشت کالج در مقطع کارشناسی و هشت بیمارستان آموزشی وابسته دارد. دانشگاه شیان جیائوتونگ بیش از 5500 عضو هیئت علمی و کارمند دارد که از این تعداد 2500 نفر مربی تمام­وقت هستند، از جمله بیش از 1500 استاد و دانشیار. گروه هیئت علمی 21 عضو آکادمی دارد – نه نفر عضو آکادمی ملی علوم و دوازده نفر عضو آکادمی ملی مهندسی – که در میان آن­ها دوازده عضو هر دو آکادمی هستند.

پنج نفر از افرادی که در این دانشگاه تدریس می­کنند جوایز ملی در زمینه تدریس دریافت کرده­اند. در میان اعضای هیئت علمی فعلی، 38 نفر توسط وزارت آموزش عالی به عنوان «دانشمندان چانگ جیانگ[3]» انتخاب و برگزیده شده­ اند؛ 25 نفر از سوی صندوق علمی ملی دانشمندان جوان ممتاز مورد تقدیر قرار گرفته­اند و جایزه دریافت کرده­اند؛ 15 نفر به عنوان متخصصان ملی شناخته شده ­اند که کمک­های برجسته­ای به ملت و کشور کرده‌اند.

142 مربی دیگر برای شرکت در «برنامه قرن جدید برای حمایت از استعدادهای جوان» که توسط وزارت آموزش عالی برگزار می­شد انتخاب شدند و 547 نفر دیگر به خاطر کمک­های برجسته­ای که به چین کرده­اند کمک هزینه ویژه از دولت دریافت می­کنند. این دانشگاه بر اساس این سرمشق و دستورالعمل که «استعداد باعث قدرت دانشگاه می شود» همچنان به جذب سرپرست­ های پردیس­های دانشگاهی برای بسیاری از رشته ادامه می­دهد تا بر قدرت و اراده خود بیفزاید و به روند ایجاد گروه­هایی از استعدادهای برتر ادامه می­دهد.

دانشکده آموزش بین­ المللی

دانشکده آموزش بین­ المللی در سال 2006 تاسیس شد و مسئول انجام تمام امور کلیه دانشجویان خارجی است و وظیفه تدوین و نظارت بر سیاست­ها و فرایندهای پذیرش دانشجویان، مهاجرت و تدارکات، امور زندگی روزمره دانشجویان، هماهنگی­های کار علمی دانشجویان، برنامه آموزش زبان چینی به دانشجویان کارشناسی و توسعه دانشگاهی را بر عهده دارد. این دانشکده از چهار بخش عمده فعال و کاربردی تشکیل شده است: دفتر امور اداری، دفتر پذیرش، دفتر امور دانشجویان بین­المللی، دپارتمان خدمات دانشجویان بین ­المللی و بخش آموزش زبان چینی. کارکنان این دانشکده 21 نفر هستند، در این میان 12 نفرشان از اعضای بخش­های کاربردی و 9 نفر از آن­ها معلمان زبان چینی هستند. این دانشکده از زمان تأسیس نزدیک به 3000 دانشجوی برجسته خارجی را آموزش داده است. دانشجویان خارجی در بیش از 36 رشته اصلی و 10 کالج مشغول تحصیل هستند.

[1]. Nanyang Public

[2]. Shaanxi

[3]. Chang JIang Scholars

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

محل اقامت و اسکان برای دانشجویان بین­ المللی دانشگاه شیان جیائوتونگ (XJTU) در دو پردیس دانشگاه – پردیس دانشگاهی یانتا[1] و پردیس دانشگاهی شینگ کینگ[2] قرار دارد.

دانشجویانی که در رشته ­های پزشکی و امور مالی تحصیل می­کنند در پردیس دانشگاهی یانتا زندگی می­کنند. ساختمان­های خوابگاه در اینجا از امکانات مناسب زندگی و چیدمان مناسب مانند حمام و دوش برخوردارند. این خوابگاه­ها همچنین کلاس درس، آشپزخانه‌های مشترک و همگانی، اتاق ناهارخوری و لباسشویی دارند. فاصله آن­ها با ساختمان­های آموزشی و کتابخانه به اندازه­ای است که به راحتی می­توان پیاده آن را طی کرد.

به جز رشته­ های پزشکی و امور مالی، دانشجویانی که مشغول تحصیل در رشته­ های دیگر هستند در پردیس دانشگاهی شینگ کینگ زندگی می­کنند. چندین نوع اتاق برای دانشجویان مختلف وجود دارد، به عنوان مثال:

ساختمان شماره 7 غربی: برای دانشجویان بورسیه [3]MOFCOM (از جمله برنامه MPA).

ساختمان شماره 8 غربی: برای دانشجویانی که بورسیه دولت چین و موسسه کنفوسیوس هستند و برای دانشجویان مبادله­ شده[4].

ساختمان شماره 13 غربی: برای سایر دانشجویان بین­ المللی که با بودجه شخصی مشغول تحصیل هستند.

Room Type Room Price Notes
Double Room RMB 9700.00 Per Person Per Year; Floor 1-3, 7, 8
Single Room RMB 18400.00 Per Person Per Year; Floor 1-3, 7, 8
Double Room RMB 9200.00 Per Person Per Year; Floor 4-6
Single Room RMB 17400.00 Per Person Per Year; Floor 4-6

[1]. Yanta

[2]. Xingqing

[3].  بورسیه ­ای که از سوی وزارت بازرگانی چین به دانشجویان اعطا می­شود.

[4]. منظور دانشجویانی است که بر اساس برنامه تبادل دانشجویان بین دو یا چند کشور به کشور دیگری می­روند.

بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*