دانشگاه شاندونگ Shandong University (SDU)

جینان

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه شاندونگ که در قطب اقتصادی و قلب کشور چین قرار گرفته است، یکی از بهترین دانشگاه‌های های این کشور و دارای محققان شناخته شده در سطح جهانی، کادر تدریس متعهد، امکانات و خدمات سطح بالا است.

دانشگاه شاندونگ یکی از اولین دانشگاه‌های آموزش عالی در چین مدرن است. دانشکده پزشکی آن که در سال 1864 تاسیس شد، شروع آموزش عالی در چین مدرن را رقم زد. پردیس مرکزی این دانشگاه، دانشگاه امپراتوری چین[1] (Shandong Da Xue Tang) که در سال 1901 تاسیس شد، دومین دانشگاه ملی این کشور پس از دانشگاه امپراتوری پکن[2] بود.shandong University

[1] Shandong Imperial College

[2] the Imperial University of Peking


🏫 درباره دانشگاه شاندونگ Shandong University (SDU)

درباره دانشگاه شاندونگ(SDU)

دانشگاه شاندونگ، اولین دانشگاهی بود که مطابق قانون اساسی مدیریت می‌شد.

این دانشگاه در 100 سال اخیر، به دنبال تحقق آرمان «حفاظت از استعدادها به نفع جهان، جستجوی ترقی به نفع کشور» و شعار « پرورش فضائل و خیرخواهی، یادگیری گسترده و تمرین مداوم» بوده‌است. در همین راستا، بیش از 400 هزار جوان با استعداد را در زمینه‌های تخصصی متعدد پرورش داده و به کشور چین و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، کمک شایانی کرده است. به عنوان دانشگاهی جامع، که طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد، این دانشگاه، سالانه بیش از 3000 دانشجوی بین‌المللی را از 110 کشور جهان جذب می‌کند.

این دانشجویان که از کشورهای مختلف گرد هم می‌آیند موجب غنای فرهنگی دانشگاه و به وجود آمدن محیط یادگیری پویا می‌شوند.

به عنوان یکی از اولین دانشگاه‌هایی که نامش در لیست [1]Project 211 و Project 985[2] پدیدار شد، این دانشگاه در سال‌های اخیر جهش‌های بزرگی کرده‌است و تمامی اقداماتش، نتایجی فراتر از انتظار به همراه داشته‌است. کیفیت آموزش و رقابت این دانشگاه به‌ شدت ارتقا پیدا کرده‌است. این پیشرفت در کیفیت و توانایی تدریس، هم تاثیر جهانی این دانشگاه و هم توان خدمت به کشور و منطقه را  به شکل قابل‌توجهی افزایش داده‌است. حرکت رو به جلوی شاندونگ، از دانشگاهی که مبتنی بر تدریس و تحقیق بود  به دانشگاهی که  منحصرا مبتنی بر تحقیق است، کاملا به وقوع پیوسته‌است.

پردیس

دانشگاه شاندونگ از 8 پردیس (پردیس مرکزی جینان، پردیس هونگیجیالو، پردیس باتوکوان، پردیس کیان‌فوشان، پردیس دانشکده نرم افزار، پردیس ژینگلونگ شان، پردیس چینگدائو و پردیس ویهای) در سه شهر مختلف (جینان،چینگدائو و ویهای) تشکیل شده است و در مجموع،533 هکتار (شامل 200 هکتار پردیس چینگدائو) مساحت دارد.

در حال حاضر، این دانشگاه، 4 بیمارستان وابسته[3]، 3 بیمارستان وابسته غیر تابع[4]، و 11 بیمارستان آموزشی دارد. تعداد افراد حاضر در کادر تدریس و اجرایی این دانشگاه به ‌ 7782 (به غیر از بیمارستان‌های وابسته) می‌رسد. تعداد دانشجویان تمام وقت این دانشگاه 60 هزار نفر است که به تفکیک؛ 41.103 دانشجوی کارشناسی، 16.607 دانشجوی مقاطع عالی و 3000 دانشجوی بین‌المللی دارد.

انواع بورسیه‌ها

  • بورسیه‌های دولت چین
  • بورسیه‌های دولت چین- طرح دانشگاه‌ چین
  • بورسیه ویژه دولت چین- برنامه تبادل فرهنگی دانشجویان چینی-آمریکایی
  • بورسیه ویژه دولت چین- برنامه تبادل فرهنگی دانشجویان چینی_روس
  • برنامه مطالعاتی کنفسیوس چین
  • بورسیه انجمن هانبان/کنفسیوس
  • بورسیه بانک توسعه چین (CBD)
  • بورسیه وزارت تجارت جمهوری خلق چین (MOFCOM)
  • بورسیه تحصیلی دو جانبه دولت چین (CGS-BP)

شاندونگ به کسانی که در حال حاضر دانشجوی این دانشگاه هستند نیز انواع مختلفی از بورسیه به نام‌های؛ بورسیه دولت چین برای دانشجویان ممتاز، بورسیه بانک توسعه چین برای دانشجویان ممتاز بین‌المللی، بورسیه به دانشجویانی که خودشان هزینه تحصیل را پرداخت می‌کنند و غیره، ارائه می‌کند.

زندگی در دانشگاه

فعالیت‌های درون‌دانشگاهی قصد دارند برای دانشجویان فضایی برای تبادل اطلاعات، تقویت دانش و تفکر، توسعه توانایی‌های مختلف و بروز استعداد فراهم کنند. این فعایت‌ها نه‌تنها موجب کسب اخلاقیات و افزایش غنای زندگی دانشجویان می‌شوند، بلکه برای آن‌ها محیطی برای فراگیری مسائلی فراتر از درس‌های معمول دانشگاه ایجاد می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت این فعالیت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول شامل انجمن‌ها و سخنرانی‌هایی درباره ایدئولوژی مثل «دوران شکوفایی دانشجویان- انجمن دانشجویان نمونه چین»، «انجمن اساتید بزرگ» و «انجمن فرهنگی بیشه کوچک»، دسته دوم شامل سخنرانی‌ها و رقابت‌های علمی مختلف درباره مسائلی مانند علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم انسانی و دسته سوم، شامل فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مثل جشن ورود دانشجویان کارشناسی، جشن فارغ‌التحصیلی، فستیوال‌های علم و تکنولوژی و هنر، مناظرات دانشجویی، مسابقه آواز، مسابقه رقص و سایر فعالیت‌های پیشنهادی دانشکده‌های مختلف می‌شود.

دانشگاه شاندونگ خود را وقف ایجاد دانشگاهی با جو چندملیتی کرده‌است و خود را به عنوان دانشگاهی که درهایش به روی جهان باز است، به دنیا شناسانده است..

[1] برنامه‌ای که با هدف بالا بردن سطح آمزش عالی در چین، در سال 1995 توسط وزارت آموزش جمهوری خلق چین آغاز شد.

[2] برنامه‌ای که در سال 1988 آغاز شد و هدفش توسعه و افزایش شهرت نظام آموزش عالی چین توسط افتتاح دانشگاه‌هایی در سطح جهانی در قرن بیست و یک بود.

[3] affiliated hospital

[4] non-subordinate affiliated hospital

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

پس از پذیرفته‌شدن در دانشگاه، باید محل اقامت خود را رزرو کنید.

می‌توانید در خوابگاه یا خانه خصوصی خود در خارج از دانشکده زندگی کنید.

Room Type Room Price Notes
Single Room RMB 5200.00 Per Person Per Semester; RMB 50 Per Day for Short-period Price
Double Room RMB 3250.00 Per Person Per Semester; RMB 40 Per Day for Short-period Price
بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*