دانشگاه سوچو Soochow University (SU)

سوچو

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه سوچو در شهر باستانی سوژو[1] قرار دارد که نام دیگر آن «بهشت روی زمین» است. این دانشگاه بخشی از «پروژه ملی ۲۰۱۱» بوده و یکی از دانشگاه‌هایی است که براساس «طرح سال ۲۰۱۱» ایجاد شده‌است. همچنین یکی از دانشگاه‌های جامع و کلیدی در استان جیانگو[2] به حساب می‌آید که بر مبنای دانشگاه سوچوی سابق که در سال ۱۹۰۰ تاسیس شد رشد پیدا کرده است.

Soochow University[1] Suzhou

[2] Jiangsu


🏫 درباره دانشگاه سوچو Soochow University (SU)

درباره دانشگاه سوچو

دانشگاه سوچو نقشی پیشگامانه در تاریخ آموزش برتر نوین در چین ایفا کرده‌است و اولین دانشگاهی بود که از نظام آموزشی غربی پیروی کرد تا برنامه‌های کارشناسی ارشد و مدرک کارشناسی ارشد ارائه کند، برنامه‌های حقوقی را آغاز نماید،و همچنین یک نشریه دانشگاهی منتشر کند.

این دانشگاه دارای برنامه‌هایی متنوع و بنیانی قوی است تا دانشجویان، تقریبا در هر منطقه‌ای بتوانند آموزش مورد نیاز خود را دریافت نمایند. دانشگاه سوچو به نتایجی روشن دست پیدا کرده و شهرت خیلی خوبی، هم در کشور خودش و هم در خارج پیدا کرده‌است.

این دانشگاه از طریق در اختیار قرار دادن منابع، تقریبا در تمامی حوزه‌ها اقدام به تسهیل انجام پژوهش‌های جدی می‌کند، از جمله حدود ۴ میلیون کتاب، بیش از ۳۰ میلیون مجله چینی و خارجی، و بیش از ۱/۱ میلیون کتاب الکترونیکی چینی و خارجی، و ۸۲ پایگاه اطلاعاتی چینی و خارجی.

دانشگاه سوچو همیشه با هدف آموختن از منابع متعدد،‌ کسب دانش متخصصان، و تشویق به توسعه متقابل، بر همکاری با دیگر کالج‌ها و دانشگاه‌ها، حاکمیت محلی، کسب و کارهای محلی و سازمان‌های خارجی تاکید داشته‌است و روابطی بر مبنای تبادل بین پژوهشگران را با بیش از ۱۵۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در بیش از ۲۰ کشور و منطقه ایجاد نموده‌است. برخی از مناطقی که با آنها رابطه ایجاد کرده‌ایم، شامل ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه، ژاپن، کره، سنگاپور، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان می‌شود. این دانشگاه هر ساله بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی مختلف را از خارج کشور می‌پذیرد (شامل کارآموزان کوتاه مدت).

به مدت بیش از یک صده، نسل‌های مختلف مردم در دانشگاه سوچو به شعار «پیش به سوی انسان کاملا رشد یافته» وفادار بوده‌اند و همچنین تابع فلسفه آموزشی «تحصیل دانشگاهی، به کارگیری دانش، و آموزش شهروندان نمونه»‌ بوده‌اند. الگوهای دانشگاهی «روشنفکری، جامعیت و طلب فضیلت» و سبک مطالعاتی «گسترش دانش و داشتن رفتار جدی، درعین حال تلاش برای کمال» را منتقل می‌کنند. این دانشگاه می‌کوشد تا استعدادهای خلاق و برتر را با ویژگی‌های داشتن «روحیه آزاد، مهارت برتر، شخصیت مستقل، و احساس مسئولیت اجتماعی» تربیت کند.

درباره سوژو

دلیل نامگذاری این دانشگاه به «بهشت روی زمین»، منظرة دلپذیر، خاک حاصلخیز و تجارت پررونق آن است. سوژو یک شهر تاریخی مشهور است که به دلیل کانال‌های بادی و باغچه‌های قدیمی، که در آن می‌توان گذشته و حال را همراه با چای سبز و ناخنک زدن به کیک‌های برنجی تجربه کرد، بسیار مورد تحسین قرار گرفته‌است.

سوژو با آب و هوای مطبوع و محیط زیست طبیعی هماهنگ، به طور کلی یک مکان ایده آل برای زندگی تلقی می‌شود. آب و هوای این شهر اغلب، ملایم همراه با تابش آفتاب، و هوای پاک و باران کافی برای حمایت از کشاورزی و حفظ زیبایی طبیعی مناطق خوش منظره متعدد آن است.

محوطة دانشگاه

دانشکاه سوچو اکنون دارای ۳ محوطه اصلی است: محوطه اصلی (واقع در کنار رودخانه موت که سوژو را احاطه کرده‌است)؛ محوطه دریاچه دوشو (واقع در کناردریاچه دوشو)؛ و محوطه دریاچه یانگ چنگ، که به آن پایگاه نمایش دیجیتالیزه شدن در استان جیانگسو هم گفته می‌شود.

زندگی در دانشگاه

اتحادیه دانشجویی

در می ۲۰۰۷، اتحادیه دانشجویی سوچو رسما تشکیل شد، که میزبان فعالان علاقه‌مند بسیاری بود که به‌دنبال این بودند تا به زندگی دانشگاهی، رنگ و لعاب بیشتری داده و کمک کنند تا یادگیری، تمرین، سازماندهی، و نوآوری دانشجویان کالج ارتقا پیدا کند. اتحادیة دانشجویی، دو نقش مهم را ایفا می‌نماید: فراهم کردن خدمات عمومی و کمک به دانشجویان. این اتحادیه دارای یک دفتر اصلی، مرکز مدیریت، مرکز نظارت، مرکز اطلاعات، و مراکز مالی و فرهنگی است که به نحو کارآمد عمل کرده و همیشه تمایل دارند تا یاری رسانی کنند.

باشگاه‌های دانشجویی

باشگاه موسیقی «می دی» (کالج پزشکی)

باشگاه موسقی می دی، یک گروه موسیقی بسیار تاثیرگذار در دانشگاه سوچو به حساب می‌آید. از زمان تاسیس آن، نام‌های بزرگی در آن فعالیت می‌کرده اند، مثل Like fire Guns, Tricycles و The Doctors. این باشگاه توسط دانشجویان خارجی و دیگر گروه‌ها سازماندهی شده و هر نوع خدماتی را به دوستداران موسیقی ارائه می‌کند. کنسرت‌های سالانه و دیگر کنسرت‌های جذاب، کنسرت‌هایی در میانة پاییز، و مراسم هفتة فرهنگی موسیقی، مسابقة خوانندگی دانشگاه، و دیگر فعالیت‌ها از دیگر خدمات آن به شمار می‌آیند.

صلیب سرخ (کالج پزشکی)

صلیب سرخ به‌عنوان یک انجمن پنج ستاره، خود را وقف رفاه عمومی، هم در داخل و هم خارج از دانشگاه کرده‌است. از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۸، بستری مطلوب برای دانشجویان کالج، به‌منظور یادگیری بیشتر درباره توده مردم و نیازهای آنان، و تربیت آنان برای آماده سازی برای شغل آینده از طریق رویدادهایی مثل اهدای خون، خدمات روستایی، گسترش اطلاعات بهداشتی و سلامت به جامعه و دیگر فعالیت‌ها به حساب می‌آمده‌است. در دسامبر ۲۰۱۳، این انجمن افتخار قرار گرفتن جزء «۱۰ تیم برجسته تمرین تابستانی برادران جوان در استان جیانگسو» را به دست آورد.

باشگاه درام دونگوو

در سال ۱۹۰۸، مدت کمی پس از تاسیس این دانشگاه و فقط یک سال بعد از تشکیل اولین باشگاه درام حرفه‌ای در کشور یعنی «باشگاه درخت بید بهاری»، باشگاه درام دونگوو بنیانگذاری شد. این باشگاه دارای تاریخچه ای ۱۰۵ ساله است. در دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی چین در سال ۲۰۱۰، درام تاریخی «تنها» از باشگاه درام دونگوو برندة جایزه بهترین کارگردانی، بهترین درام، و بهترین رقص شد.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

دانشگاه سوچو، دارای خوابگاه ‌های مختلفی است که امکان انتخاب از بین آنها وجود دارد.

آپارتمان ۱ (دانشجویان دختر)، آپارتمان ۲ (دانشجویان پسر)، آپارتمان ۳ (مختلط)

اتاق مشترک: ۸۰۰ یوان در ماه (درطول سال تحصیلی)، ۵۰۰ یوان در ماه (در تعطیلات)، ۴۰۰۰ یوان برای نیمسال تحصیلی

اتاق خصوصی: ۱۴۰۰ یوان در ماه (درطول سال تحصیلی)، ۱۰۰۰ یوان در ماه (در تعطیلات)،‌۷۰۰۰ یوان برای نیمسال تحصیلی

آپارتمان ۱۷ و ۱۸ (دانشجویان دختر)

اتاق مشترک: ۶۰۰ یوان در ماه (برای روزهای غیر تعطیل و تعطیلات)، ۳۰۰۰ یوان برای نیمسال تحصیلی

بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*