دانشگاه جیلین (Jilin University (JLU

چانگچون

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه جیلین در شهر چانگچون[1]، استان جیلین[2]، قرار دارد. این دانشگاه جامع در سال 1946 تأسیس شد و تحت نظارت مستقیم وزارت آموزش است. دانشگاه جیلین تحت حمایت کامل «طرح 211»[3] و «طرح 985»[4] قرار دارد.

در سال 2011، دانشگاه فن‌آوری جیلین، دانشگاه علوم پزشکی نورمن بثون[5]، دانشگاه علم و فن‌آوری چانگچون و مؤسسۀ پست و مخابرات چانگچون با این دانشگاه ادغام شدند.

jilin University[1] Changchun

[2] Jilin

[3] Project 211

[4] Project 985

[5] Norman Bethune


🏫 درباره دانشگاه جیلین (Jilin University (JLU

دربارۀ دانشگاه جیلین

دانشگاه جیلین، از زمان تأسیسش در 1946، در حال ارائۀ آموزش با کیفیت بالا به دانشجویان چینی و بین‌المللی بوده است. در دانشگاه جیلین، رشته‌های زیادی ارائه می‌شود و دارای 43 دانشکده، 13 گروه علمی، 129 دوره در مقطع کارشناسی، 304 دورۀ کارشناسی ارشد، 244 دورۀ دکتری، 42 مرکز برای تحصیلات پسادکتری و 47 طرح ساختمانی دانشگاهی درجه‌یک می‌باشد.

اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه جیلین افرادی برجسته و تحسین‌شده در سطح بین‌المللی هستند. در حال حاضر، دانشگاه بیش از 6500 عضو هیئت علمی، 2016 استاد تمام و 1213 استاد راهنما دارد. همچنین، پنج آزمایشگاه مهم کشور در دانشگاه جیلین قرار دارند و در آن‌ها، طرح‌های پژوهشی زیادی، در سطح استانی و ملی، به انجام رسیده است. این دانشگاه سهم عظیمی در همکاری با دولت، جهت رسیدن به  پیشرفت‌های علمی و صنعتی، دارد.

با پیوستن به دانشگاه جیلین، می‌توانید استعدادهای خود را در بالاترین سطوح پرورش دهید، چراکه دانشگاه جیلین با کشورها و دانشگاه‌های خارجی مشارکت و تبادل گسترده دارد. دانشگاه جیلین به این اصول پایبند است: «پویایی در توسعه، مدیریت استاندارد و نوآوری با اصلاحات».

موقعیت

دانشگاه جیلین در شهر چانگچون، استان جیلین، قرار دارد. چانگچون دومین شهر بزرگ در شمال شرقی چین است. همچنین، مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان جیلین است.

چانگچون، که به آن «شهر همیشه بهار شمال» می‌گویند، کل طول سال، هوای دلپذیری دارد. بخاطر آب‌وهوای مطلوبش، مکان خوبی برای توسعۀ کشاوری است. چانگچون، در مقایسه با شی‌آن[1] و بیجینگ[2]، شهر جوانی است، با این حال، مکان‌های تاریخی زیادی دارد. هرساله، تعداد زیادی توریست چینی و خارجی به این شهر می‌آیند تا از طبیعت زیبا، زندگی آرام و شب‌گردی در خیابان‌های آن لذت ببرند.

دانشگاه جیلین در شهر چانگچون، مرکز استان جیلین، قرار دارد.

خیابان‌های چانگچون بزرگ هستند و هوای آن باطراوت است. در مرکز این شهر ساختمان‌های بلند زیادی وجود دارد و آن را «شهری در میان جنگل» می‌نامند. تابستان‌ها، گل‌ها باطراوت‌اند و آب و هوا تازه و دلپذیر است؛ زمستان‌ها، گل‌های اٌکالیپتوس منظره‌ای شگرف می‌سازند و البته داخل ساختمان‌ها با بهترین تجهیزات گرمایشی مانند کاملاً گرم می‌مانند.

دانشگاه جیلین دارای هفت پردیس است که در شش منطقه، در مناطق مختلف شهر چانگچون، قرار دارند. پردیس‌های دانشگاه پر از درخت، گل‌وگیاه و فضاهای فرهنگی هستند. معماری هر پردیس منحصربه‌فرد است و ظرافت خاص خود را دارد. فرقی ندارد اواسط تابستان، پاییز یا زمستان باشد، دانشگاه جیلین همیشه مکانی مناسب برای برای کار علمی دانشجویان و اساتید است.

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه جیلین

دانشگاه جیلین به دانشجوهای دارای سابقۀ علمی درخشان جهت تأمین مالی تحصیلاتشان کمک می‌کند. دانشجوها می‌توانند بورسیه‌های تمام‌وقت یا پاره‌وقت را انتخاب کنند. دانشجوهای خارج از کشور می‌توانند درخواست «بورسیۀ ویژۀ دانشجویان بین‌المللی»[3] را بدهند. برای دانشجویانی که می‌خواهند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ادامۀ تحصیل بدهند نیز «بورسیۀ استانداری جیلین»[4] موجود است.

 

زندگی دانشجویی

اطراف شهر چانگچون پر از فضاهای سبز، جنگل و زیبایی‌های طبیعی است. هوای شهر باطراوت است و محیطی تمیز با فضای زیاد دارد. چانگچون منطقۀ شهری کاملاً مدرنی است، با این‌حال، این شهر با ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌هایش در میان منطقه‌ای جنگلی است که به آن «شهری در میان جنگل» می‌گویند. در طول تابستان، گل‌ها باطراوت‌اند و آب و هوا تازه و دلپذیر است. زمستان‌ها، گل‌های اٌکالیپتوس منظره‌ای شگفت‌انگیز می‌سازند. داخل ساختمان‌ها با بهترین تجهیزات گرمایشی کاملاً گرم می‌ماند.

دانشگاه جیلین، در مجموع، هفت پردیس دارد که در نقاط مخلتف شهر چانگچون قرار دارند. پردیس‌ها پر از فضای سبز، گل‌وگیاه و درخت هستند. دانشگاه جیلین محیطی دوستانه و فرهنگی قوی دارد و معماری پردیس‌های آن بسیار ظریف و زیبا است. دانشگاه جیلین، هم برای اساتید و هم برای دانشجویان، مکانی مناسب برای پیشرفت است.

[1] Xi’an

[2] Beijing

[3] Distinguished Self-fund International Students Scholarship

[4] The Jilin Provincial Government Scholarship

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

دانشگاه جیلین شش محل اقامت مدرن برای دانشجویان چینی و خارجی دارد: سالن فرندشیپ[1]، اقامت‌گاه نِنهو[2]، خوابگاه دانشجویان بین‌المللی زین‌مین[3]، خوابگاه دانشجویان بین‌المللی چائویانگ[4]، خوابگاه دانشجویان بین‌المللی داکشوشِن[5]، خوابگاه دانشجویان بین‌المللی ناحیۀ غرب[6] و خوابگاه دانشجویان بین‌المللی هکسی‌جیه‌وان[7].

همۀ سالن‌های اقامت دانشگاه جیلین محیطی آرام دارند که برای مطالعه‌کردن عالی است. دانشجویان می‌توانند اتاق تک‌نفره یا دونفره برای خود انتخاب کنند. هر دو نمونه اتاق به تخت‌خواب، قفسۀ کتاب، میز، صندلی، دوش، تلویزیون ماهواره‌ای، تلفن و اینترنت مجهز هستند. همچنین، دانشجویان به آشپزخانه و اتاق لباس‌شویی دسترسی دارند.

در اطراف خوابگاه‌ها، باشگاه، مراکز تجازی، مراکز خرید، رستوران، سوپرمارکت و خشک‌شویی موجود است. با زندگی در اقامت‌گاه‌های دانشگاه جیلین، با افراد جدید آشنا می‌شود و دوست‌های جدید پیدا می‌کنید. با ماندن در پردیس دانشگاه، حداکثر استفاده را از اقامتتان در دانشگاه جیلین ببرید!

Room Type Room Price Notes
SINGLE 700 CNY از حداقل 700 تا حداکثر 1500 یوان در ماه

[1] Friendship Hall  (سالن دوستی)

[2] Nanhu Guest House

[3] Xinmin

[4] Chaoyang

[5] Daxuesheng

[6] West Area

[7] Hexie Jiayuan

بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*