دانشگاه چینهوا Tsinghua University (THU)

پکن

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه چینهوا در سال 1911 تحت عنوان کالج چینهوا تاسیس شد. سپس در سالیان مختلف، عنوان‌های متفاوتی داشت. یک سال پس از تاسیس، با نام مدرسۀ چینهوا شناخته می‌شد و سه سال بعد از تاسیس بخش دانشگاهی (1925)، به دانشگاه بین المللی چینهوا معروف شد.

این دانشگاه یک از نُه موسسۀ آموزش دانشگاهی در اتحادیۀ (C9) می‌باشد و بر اساس رتبه بندی‌های ملی و بین المللی همواره در سطح بالایی قرار داشته است. این دانشگاه با شعار خویشتن داری و مسئولیت پذیری اجتماعی، نیروی خود را وقف دستیابی به سطوح بالای علمی، رفاه جامعۀ چین و پیشرفت جهانی کرده است.

دانشگاه چینهوا بهترین دانشگاه چین بر اساس تمام رتبه های معتبر در دنیا می باشد. بودجه تحقیقانی این دانشگاه در سال 2020 رقم حیرت انگیز 13.7 میلیارد یوان بوده است. این بودجه بیشتر از هر دانشگاهی در تمام کشور چین و اکثر کشورهای دنیا  می باشد.

از فارغ التحصیلان بسیار معروف دانشگاه چینهوا  Tsinghua می توان به دبیرکل فعلی حزب کمونیست چین و رهبر ( رئیس جمهور ) چین ، شی جین پینگ می باشد ، که در رشته مهندسی شیمی فارغ التحصیل شده است.

Tsinghua University (THU) info


🏫 درباره دانشگاه چینهوا Tsinghua University (THU)

پیرامون دانشگاه چینهوا

این دانشگاه در شمال غربی پکن و ناحیۀ هایدیان واقع شده است. محوطۀ دانشگاه میان دانشگاه پکن و شهر وودائوکو می‌باشد. چینهوا به داشتن فضای سبز چشم نواز، دریاچه‌ها و ساختمان‌های زیبا معروف است و به دلیل اینکه در زمان قدیم باغ سلطنتی دودمان چینگ بود، می‌توان سبک معماری شرقی را در ساختمان‌های آن مشاهده کرد. اما با این وجود بسیاری از ساختمان‌های دیگر به سبک غربی ساخته شده‌اند که این نشان دهندۀ تاثیر کشورهای غربی نظیر آمریکا در تاریخ آن می‌باشد. دانشگاه چینهوا دارای یکی از زیبا ترین محوطه‌های دانشگاهی در چین و جهان است. طی بازدیدی توسط هیئت معماران و طراحان نشریۀ فوبز در سال 2010، این دانشگاه به‌عنوان یکی از زیباترین دانشگاه‌های جهان شناخته شد. نکتۀ جالب این است که چینهوا تنها دانشگاه آسیایی در این لیست بود.

 

زندگی دانشجویی

محوطۀ دانشگاه دارای سالن‌های بزرگ و مجهز ورزشی، استخرهای شنا و کتابخانه‌ می‌باشد. همچنین به شهر وودائوکو که به پاتوق دانشجویان معروف است نزدیک می‌باشد. این شهر، میکده‌ها (بار) و رستواران‌های بین المللی بسیاری را در خود جای داده است.

 

انجمن دانشجویی

دانشجویان بین المللی تشویق می‌شوند تا در فعالیت‌های فوق برنامۀ مختلف شرکت کنند و به انجمن دانشجویی دانشگاه بپیوندند. همچنین دفتر امور دانشجویان بین المللی، برنامه‌های ویژه ای نظیر جشن خوش آمد گویی، جشن سال جدید، جشن فارغ التحصیلی، بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی و تماشای مسابقات در استادیوم‌ها را برای آنها ترتیب داده است.

در این دانشگاه بیش از 110 انجمن دانشجویی وجود دارد که به پنچ گروه تقسیم شده‌اند که شامل: علم و فناوری، ورزشی، علوم انسانی، هنر و رفاه اجتماعی می‌باشند. باشگاه هنرهای اجرایی، خدمات داوطلبانه، انجمن دانشجویی علم و فناوری، انجمن عکاسی، زبان‌های خارجه، ارتباطات بین المللی و بسیاری دیگر، نمونه‌هایی از این انجمن‌ها هستند.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

در شمال دانشگاه چینهوا، خوابگاه‌های ژینگ بنا شده‌اند که مدرن ترین و بزرگترین نمونۀ موجود در کشور چین می‌باشند. در آن محدوده، 26 بلوک و 23 ساختمان 5 تا 7 طبقه وجود دارد. مساحت کلی آن 350.000 متر مربع ( 3.800.000 فوت مربع) می‌باشد. هزینۀ اقامت در بخش پایین ذکر شده است. دانشجویان جدید الورود باید برای پذیرش به ساختمان شماره 19 مراجعه کنند.

جزئیات اسکان

به دلیل محدود بودن تعدا اتاق‌های داخل محوطۀ دانشگاه و بالا بودن تقاضای دانشجویان جهت زندگی در آنها، دانشجویان جدید الورودی که اعلامیۀ پذیرش دانشگاه را دریافت کرده‌اند باید طبق روش ذکر شده در دستور العمل اسکان دانشجویان بین المللی و قبل از موعد مقرر شده اقدام به رزرو اتاق نمایند. این دستور العمل به همراه اطلاعیۀ مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام از طریق سازمان بین المللی استاندارد برای شما ارسال می‌شود. شما می‌توانید از طریق وب‌گاه https://www.thutraining.com  اقدام به رزرو آنلاین نمایید.

 اما لطفا قبل از این کار یک کارت بانکی مانند (Visa, Master card, China Union pay) تهیه نمایید که تا سقف 500 یوان را پشتیبانی کند.

زمان مراجعۀ حضوری به قسمت پذیرش خوابگاه، پاسپورت و اعلامیۀ پذیرش را همراه داشته باشید. معمولا هزینۀ اجاره یک اتاق در نیم سال تحصیلی، مبلغ 200 یوان  است. ضمنا می‌توانید از طریق کارت این مبلغ را پرداخت کنید.

بر اساس قانون دانشگاه، تنها دانشجویان بین المللی و پذیرفته شده می‌توانند در آپارتمان‌های ژینگ اقامت کنند. به غیر از آنها، شخص دیگری اجازه اقامت ندارد. ضمنا دانشجویانی که در آن مکان زندگی می‌کنند باید تابع قوانین مربوطه باشند. برای مثال روشن کردن شمع در اتاق‌ها یا دعوت از افراد متفرقه جهت اقامت (حتی برای یک شب) ممنوع است.

Room Type Room Price Notes
Double Room RMB 40.00 person/day. for twin rooms (public bathroom for each floor)
Single Room RMB 80.00 person/day, for single bed rooms (with private bathroom) and AB rooms (two single bed rooms, share one bathroom)
بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*