دانشگاه علوم ‌پزشکی ونژو Wenzhou Medical University (WMU)

ونژو

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه علوم‌ پزشکی ونژو (WMU) یکی از اصلی‌ترین مجتمع‌های دانشگاهی استان ججیانگ محسوب می‌شود. این دانشگاه یکی از بزرگترین و توانمندترین مراکز دانشگاهی در رشتة علوم پزشکی بالینی در استان ژیجیانگ است.

دانشگاه علوم پزشکی ونژو در راستای پیشبرد و توسعة خود، پذیرای پذیرش تبادل بین‌المللی بوده و با بیش از 80 دانشگاه و موسسة علمی در سراسر جهان در برگزاری دوره‌های تبادل استاد/دانشجو، برنامه‌های تحصیلی متقابل، فرصت‌های مطالعاتی دوسویه و غیره همکاری داشته‌است. در همین راستا دو موسسة کنفسیوس با مشارکت دانشگاه بورافا تایلند (Burapha University in Thailand) و کالج چشم‌پزشکی سانی نیویورک (SUNY College of Optometry) به ترتیب در تایلند و نیویورک بنا گردید.

Wenzhou Medical University (WMU) info


🏫 درباره دانشگاه علوم ‌پزشکی ونژو Wenzhou Medical University (WMU)

درباره دانشگاه علوم پزشکی ونژو (WMU)

دانشگاه علوم پزشکی ونژو (WMU) یکی از اصلی‌ترین مجتمع‌های دانشگاهی استان ججیانگ محسوب می‌شود. این دانشگاه یکی از بزرگترین و قوی‌ترین مراکز دانشگاهی در رشتة علوم پزشکی بالینی در استان ژیجیانگ است.

درباره دانشگاه علوم پزشکی ونژو WMU

تاریخچة دانشگاه علوم پزشکی ونژو (WMU) برمی‌گردد به سال 1912 میلادی، زمانی که دانشگاه علوم‌ پزشکی ججیانگ در هانگژو تاسیس شد. دانشگاه علوم پزشکی ونژو در رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی چین در جایگاه 18 ام قرار دارد. میانگین قبول‌شدگان این دانشگاه در آزمون گواهینامة پزشکی چین بیش از 80% بوده و نیز جزو 10% برتر کل دانشگاه‌های علوم پزشکی چین قرار دارد. میزان قبولی این دانشگاه در میان دانشگاه‌‌های‌ علوم پزشکی چین در رتبة 5 از 147 واقع است. در سال 2015، میزان رضایت شغلی کارمندی در میان فارغ‌التحصیلان و کارمندان چین به ترتیب در رتبة 2 ام و 5 ام قرار گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی ونژو در راستای پیشبرد و توسعة خود، پذیرای پذیرش دانشجوی بین‌المللی بوده و با بیش از 80 دانشگاه و موسسة علمی در سراسر جهان برای برگزاری دوره‌های تبادل استاد/دانشجو، برنامه‌های تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی دوطرفه و غیره همکاری دارد. دو موسسة کنفسیوس با مشارکت دانشگاه بورافا تایلند (Burapha University in Thailand) و کالج چشم‌پزشکی سانی نیویورک (SUNY College of Optometry) به ترتیب در تایلند و نیویورک بنا گردید.

دانشگاه علوم پزشکی ونژو در تلاش است دانشگاهی پیشتاز در امور علمی – تحقیقاتی گردیده و شایستگی شناخته‌شدن در سطح بین‌المللی را داشته باشد. مرکزی با تاکید بر آموزش علوم پزشکی دورة کارشناسی و ارشد و تلاش وافر در جهت توسعة تحصیلات تکمیلی به عالی‌ترین سطح استاندارد، حفظ رشته‌های پزشکی به‌عنوان هستة مرکزی و گسترش برنامه‌های چند-رشته‌ای، و نیز شوق خدمت به جامعه و چین با دیدی کل‌گرایانه و چشم‌اندازی جهانی.

درباره ونژو

ونژو در بخش میانی ساحل غربی چین به طول 18000 کیلومتر در کمربند اقیانوس آرام قرار گرفته‌است. این منطقه، دو ناحیة اقتصادیِ رود یانگتسه و دلتای رود مروارید را به هم متصل می‌کند. شهر ونژو مرکز اقتصادی، فرهنگی و حمل‌و‌نقل جنوب استان ججیانگ محسوب می‌شود.

ونژو نام امروزی خود را از آب‌و‌هوای معتدل‌اش گرفته است. این شهر بخشی از نواحی نیمه‌حارّه‌ای-دریایی با آب‌وهوایی مرطوب است و به‌خاطر دوره‌های تغییر از فصل خشک به بارانی به منطقه‌ای برجسته بدل گشته‌است. ونژو دارای فصولی متمایز و بارش‌ فراوان است، با این حال میزان گرمای تابستان یا سرمای زمستان شدید نیست.

از آنجا که ونژو شهری ساحلی است، غذای دریایی محبوب‌ترین غذای رستوران‌های چینی در ونژو به حساب می‌آیند و بسیاری از منوهای رستورانی‌ بر پایة غذاهای دریایی است.

محوطه دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی ونژو WMU شامل چهار بخش زمین با مساحت کل 7/126 هکتار و 550،000 متر زیربنای ساختمان است. کتاب‌خانة دانشگاه دارای 2،250،000 مجموعه جلد کتاب است. دانشگاه WMU پنج مجلّة آکادمیک و یک روزنامة آکادمیک منتشر می‌کند که از این میان سه مجلّه در فهرست CSTPCD قرار دارند. همچنین مجلّه ما با نام مجلّة چشم‌پزشکی و علوم بینایی چین جزو مجلّات انجمن پزشکی چین قرار دارد. از میان پنج بیمارستان وابسته به دانشگاه  WMU، چهار بیمارستان، رتبة سوم در گروه الف را کسب کردند. به علاوه، 16 بیمارستان با نظارت غیر‌مستقیم دانشگاه در سرتاسر استان در حال فعالیت هستند.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

دانشگاه علوم پزشکی ونژو در مجموع دارای 66 اقامتگاه دانشجویی است که شامل 12 مرکز با سیستم اقساطی، 4 مرکز ممتاز شهرستانی و چندین مرکز ممتاز درون‌شهری است. جشنواره‌های فرهنگی، فرهنگی-ورزشی و دیگر فعالیت‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در دانشگاه برگزار می‌شود.

هزینه خوابگاه دانشجویی بین‌المللی 4،000 یوان در سال است.

بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*