دانشگاه سان یات ‌سن Sun Yat sen University (SYSU)

گوانگژو

📖 معرفی دانشگاه

دانشگاه سان یات‌ سن به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشگام در جمهوری خلق چین، یک دانشگاه جامع چند‌رشته‌ای است که رشته‌های آن شامل علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، علوم فنی، علوم پزشکی، داروسازی و علوم مدیریتی می‌شود.

Sun Yat-sen University (SYSU) info


🏫 درباره دانشگاه سان یات ‌سن Sun Yat sen University (SYSU)

درباره دانشگاه سان یات ‌سن

دانشگاه سان یات ‌سن، که در اصل با نام دانشگاه گوانگدونگ شناخته می‌شود، در سال 1924 توسط دکتر سان یات ‌سن (که سان ژونگ‌شان نیز نامیده می‌شود) رهبر بزرگ انقلاب دموکراتیک قرن 20، تاسیس شد. این دانشگاه در استان گوانگدونگ واقع شده‌است، منطقه‌ای در همسایگی هنگ‌کنگ و ماکائو که در صدر اصلاحات و افتتاح چین است.

این دانشگاه در حدود 82384 دانشجو دارد که در چهار پردیس گوانگژو و ژوهایی تحصیل می‌کنند. دانشگاه با بهره‌گیری از موقعیت مکانی خود در مجاورت هنگ‌کنگ و ماکائو و مزیت منطقه‌ای خود که گشایش و توسعه اقتصادی را به ارمغان می‌آورد، به پایگاه مهمی برای آموزش استعدادهای سطح بالا، تحقیقات علمی، ارائه کردن خدمات به جامعه و به ارث بردن سنت‌های فرهنگی تبدیل شده‌است.

این دانشگاه همچنین با موفقیت همکاری بین‌المللی و تبادل روابط با بسیاری از دانشگاه های برتر جهان برقرار کرده‌است. بر اساس سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانِ تایمز برای بازه 2011-2010، دانشگاه سان یات‌سن در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

درباره گوانگژو و ژوهایی

گوانگژو که از لحاظ تاریخی با نام کانتون یا کوانگچو شناخته می‌شود، مرکز و بزرگترین شهر استان گوانگدونگ است.

این شهر که در وسط استان گوانگژو، در شمال دلتای رود مروارید واقع شده‌است، به دریای جنوبی چین، هنگ‌کنگ و ماکائو نزدیک است. گوانگژو به دلیل مزایای استثنایی جغرافیایی‌اش، دروازه جنوبی چین نامیده می‌شود.

گوانگژو از آب‌وهوای نیمه‌استوایی برخوردار است. میانگین دمای سالانه آن ​​22 درجه سانتی‌گراد است. آگوست با میانگین دمای 28 درجه سانتی‌گراد گرمترین و ژانویه با میانگین دمای 13 درجه سانتی‌گراد سردترین ماه‌های سال هستند. فصل بارندگی از آوریل تا آگوست است. تابستان در گوانگژو نسبتاً طولانی است و بیشترین دما در آن به حدود 37 درجه سانتی گراد می‌رسد.

ژوهایی با منطقه اداری ویژه ماکائو (در شمال و غرب) هم‌مرز است و در 140 کیلومتری جنوب غربی گوانگژو واقع شده‌است. قلمرو آن شامل 146 جزیره و یک خط‌ساحلی 690 کیلومتری می‌شود.

ژوهایی دارای آب‌وهوای نیمه‌استوایی مرطوب و معتدل به واسطه دریای جنوبی چین، همراه با تابستان‌های طولانی، گرم و مرطوب با رعدوبرق‌های مکرر، و زمستان‌های کوتاه، معتدل و خشک است. میانگین ​​اوج‌گیری دما در ژانویه و جولای به ترتیب 18 و 32 درجه سانتی‌گراد است. در ژوهایی هرگز برف نمی بارد و هیچ برفکی در مرکز شهر ثبت نشده‌است. از طرف دیگر، وزش امواج گرمای شدید، مانند مناطق داخلی‌تر کشور در این شهر رخ نمی‌دهد.

پردیس‌ها

پردیس جنوبی گوانگژو

پردیس جنوبی گوانگژو، با مساحت کلی 1.208 کیلومترمربع، پردیس اصلی دانشگاه است. این پردیس از شرق به غرب، به سه منطقه خوابگاه‌های دانشجویی و امکانات تفریحی، بلوک‌های آموزشی و پژوهشی و مقرّ کارکنان تقسیم شده‌است. محوطه دانشگاه نیز از نظر شاخ و برگ‌های باشکوه و تاریخی کاملاً بی‌نظیر است. تاکید پردیس جنوبی بر آموزش رشته‌های تحصیلی پایه است.

آدرس: چین، 510275، گوانگژو، جاده شینگانگ شی، پلاک 135

پردیس شمالی گوانگژو

پردیس شمالی گوانگژو، با مساحت  0.203 کیلومترمربع، در مرکز شهر گوانگژو واقع شده‌است. این پردیس به بخش‌های آموزشی و پژوهشی، بخش دانشجویی و دانشکده و بخش کارکنان (در روستای ژوسی) تقسیم شده‌است. این پردیس عمدتاً برای رشته‌های علوم پزشکی است.

آدرس: چین، 510085، گوانگژو، جاده ژونگ‌شان، پلاک 74

پردیس ژوهایی

پردیس ژوهایی مساحت 3.571 کیلومترمربع را دربرمی‌گیرد و به دو محله باغ لی و باغ رونگ تقسیم می‌شود. این مکان در مقابل تپه‌های ساحلی، با چشم‌انداز جذابی از دریا قرار دارد. پردیس ژوهایی به منظور ادامه بهبودبخشیدن به کیفیت آموزش، بر رشته‌های جدید و نوظهور و آموزش مشترک با دانشگاه‌های خارجی و همچنین دانشگاه‌های هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان تاکید دارد.

آدرس: چین، 519082، ژوهایی، تانگ جیا وان

پردیس شرقی گوانگژو

پردیس شرقی گوانگژو، با مساحت 0.989 کیلومترمربع، در شهر دانشگاهی (مرکز بزرگ آموزش عالی) در قسمت شرقی شهر گوانگژو واقع شده‌است. شهر دانشگاهی گوانگژو پیشرفت بزرگی است که توسط دولت مردمی استان گوانگدونگ در تلاشی برای استحکام بخشیدن به گوانگدونگ از طریق علم و آموزش ساخته شده‌است. اولین گروه دانشجویان در سپتامبر 2004 در آنجا دانشکده را شروع کردند. پردیس شرقی بر علوم کاربردی تاکید دارد.

آدرس: چین، 510006، گوانگژو، منطقه پانیو، جزیره شیائوگویی

زندگی در دانشگاه

هنرها

گروه کُر دانشجویی دانشگاه سان یات ‌سن

گروه کر دانشجویی دانشگاه سان یات‌سن که در سال 1995 تاسیس شده، به یک جامعه دانشجویی کاملاً سازمان‌یافته تبدیل شده‌است. این یک صحنه را برای علاقه‌مندان به موسیقی فراهم می‌کند تا استعدادهایشان را نشان دهند و مهارت‌های اجرایی خود را به کمال برسانند.

تیم تشریفاتی دانشگاه سان یات ‌سن

تیم تشریفات پردیس جنوبی، که توسط انجمن جوانان دانشگاه سان یات ‌سن هدایت می‌شود، یک تیم حرفه‌ای است که خدمات آداب‌ورسوم حرفه‌ای را برای فعالیت‌های گوناگون بزرگ و متوسط دانشگاه ارائه می‌دهد. این تیم پذیرایی تشریفاتی جشن‌ها، مهمانی‌های خوشامدگویی، جلسات ورزشی، مسابقات و مراسم اهدای جوایز را بر عهده می‌گیرد که در آن دانشجویان ظرافت و خونگرمی‌شان را به عنوان خانم‌های فرهیخته به طور کامل نشان می‌دهند.

گروه رقص دانشجویی دانشگاه سان یات ‌سن

گروه رقص دانشجویی یک اجتماع بزرگ سرشناس از دانشگاه سان یات ‌سن است که زیرنظر مستقیم انجمن جوانان این دانشگاه می‌باشد. عشق به هنر و علاقه به رقص همواره باعث بزرگ‌تر و قوی‌تر شدن بیش از پیش گروه از زمان تاسیس آن در هفده سال پیش شده‌است.

ارکستر چینی دانشگاه سان یات‌ سن

ارکستر چینی دانشگاه سان یات‌سن که در سال 2003 تاسیس شده، تحت رهبری انجمن جوانان دانشگاه سان یات‌ سن است. این ارکستر گروهی از جوانان را دورهم جمع می‌کند که علاقه یکسانی به موسیقی و سازهای سنتی چینی دارند. این ارکستر که با انواع سازهای چینی اجرا می‌شود، بستری را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا به هنرهای سنتی چین نزدیک‌تر شوند.

انجمن نمایشی دانشگاه سان یات ‌سن

انجمن نمایشی دانشگاه سان یات‌ سن، به عنوان یکی از شش انجمن هنری برتر در دانشگاه ما، بیش از 20 سال سابقه دارد و از محبوبیت زیادی در چهار پردیس دانشگاه برخوردار است. این انجمن تحت رهبری انجمن جوانان دانشگاه سان یات‌ سن است. چندین کارگردان با گروهی از دانشجویان با استعداد در مدیریت نمایش و سازمان‌دهی اجرا شرکت می کنند. این یک فرصت عالی برای دانشجویان است تا بتوانند نقش هایشان را اجرا کنند و از تجلّی زیبایی نمایش در زندگی روزمره خود لذت ببرند.

ارکستر سمفونیک دانشگاه سان یات ‌سن

ارکستر سمفونیک دانشگاه سان یات‌ سن که در سال 2000 تاسیس شده، یکی از شش انجمن هنری برتر است که زیرنظر مستقیم انجمن جوانان دانشگاه سان یات‌ سن قرار دارد. در اینجا دوستداران فاخر موسیقی دورهم جمع می‌شوند و آن را به یک اجتماع پرجنب‌وجوش تبدیل می‌کنند.

ورزشکاری

دانشگاه لینگنان، یکی از پیشینیان دانشگاه سان یات‌ سن، پیشگامی در ورزش‌های غربی است. در پایان سلسله چینگ، دانشگاه لینگنان فعالیت‌های گوناگون ورزشی مانند فوتبال، تنیس، بیسبال، دوومیدانی و شنا را انجام‌داد و تیم‌های قهرمانی بسیاری را در نشست‌های ورزشی استان گوانگدونگ به‌دست‌آورد.

اماکن و تسهیلات ورزشی

تسهیلات ورزشی زیادی از جمله استخرهای شنا، باشگاه بدنسازی، زمین فوتبال و زمین تنیس در محوطه دانشگاه وجود دارد. برخی از این تسهیلات ممکن است هزینه‌هایی را دریافت کنند اما قیمت آنها بسیار پایین خواهد‌بود.

بستن
بیشتر ...

🏠 اقامت

بعد از پذیرش باید اقامتگاه خود را رزرو کنید.

شما می‌توانید در اقامتگاه‌های محوطه دانشگاه و یا اقامگاه‌های خصوصی خارج از دانشگاه زندگی کنید.

دانشگاه سان یات سن (SYSU) دارای 4 پردیس است: پردیس جنوبی ، پردیس شرقی ، پردیس شمالی ، پردیس Zhuhai. محدوده هزینه خوابگاه 12000 یوان در سال با کولر ، حمام اختصاصی است.

بستن
بیشتر ...

دوره ها


📬 پروسه اخذ پذیرش

برای انتخاب دوره مناسب خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

apply procedure

برای آگاهی از کارهایی که باید قبل از ورود به چین انجام دهید میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*