why china study mbbs and bds
۱۱
فروردین
۰۰

چرا چین ؟ دلایل تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین

۱) بدون آزمون ورودی و مدرک زبان

به جز دو دانشگاه پکن و فودان سایر دانشگاه های چین برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی آزمون ورودی ندارند، همچنین در خصوص مدرک زبان اکثر دانشگاه ها شرط داشتن مدرک آیلتس یا تافل را ندارند و شما با ارائه یک مدرک زبان صادره شده توسط موسسات معتبر که نشان دهنده تسلط شما به زبان انگلیسی باشد، قادر به اخذ پذیرش هستید. در نتیجه اخذ پذیرش در چین نسبت به کشورهای ترکیه (آزمون یوس)، چک و مجارستان( آزمون ورودی جداگانه برای هر دانشگاه) و روسیه ( دوره پادفک اجباری و آزمون ورودی) ساده تر می باشد.

no entrance exam

 

۲) سطح علمی بسیار بالا

سطح علمی دانشگاه های چین نسبت به سایر مقاصد دانشجویان ایرانی ( ترکیه، روسیه، چک، مجارستان، لهستان ، قبرس و … ) که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را دارند بسیار بالا می باشد، به نحوی که بر اساس رتبه بندی QS، کشور چین دارای ۳ دانشگاه در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا می باشد. همچنین ۵۶ دانشگاه در چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است که که این موضوع سبب می شود کشور چین بهترین مقصد دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باشد.

tsinghua university

 

۳) هزینه بسیار مناسب

شهریه دانشگاه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در چین در بازه ۳۹۰۰ دلار تا ۱۱۰۰۰ دلار در سال متغیر است و میانگین شهریه در بازه ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار قرار دارد که نسبت به اکثر کشور های رقیب بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

همچنین هزینه اقامت و زندگی با توجه به شهر و سبک زندگی دانشجو در بازه ۳۵۰ تا ۶۰۰ دلار در ماه قرار دارد که نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر است.

به عنوان مثال شهریه دانشگاه ججیانگ یکی از بهترین دانشگاه های چین با رتبه ۵۳ دنیا، ۶۴۰۰ دلار در سال می باشد و هزینه زندگی و اقامت در شهر هانگژو حدودا ۴۰۰ دلار در ماه می باشد و برای مقایسه شهریه دانشگاه سملوایز مجارستان در رشته پزشکی، ۱۷۵۰۰ دلار در سال و هزینه زندگی و اقامت در بوداپست حدودا ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه می باشد.

 

۴) فرصت پیشرفت در محیط بین المللی

کشور چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست و سرعت پیشرفت در این کشور بسیار چشمگیر است به نحوی که حجم عظیمی از دانشجویان اروپایی و آمریکایی برای بهره مندی از این فرصت برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند. رمز پیشرفت در کشور یادگیری زبان چینی است که با توجه به قرارگیری در محیط اگر همت لازم در این زمینه را داشته باشید بعد از ۲ تا ۳ سال تا حد زیادی به این زبان مسلط خواهید شد.

همچنین در صورتی که مدرک HSK 5 با نمره بالاتراز ۲۱۰ کسب کنید می توانید به صورت کاملا رایگان و حقوق ماهانه بسیار مناسب، رزیدنسی خود را در یکی از رشته های مورد علاقه خود آغاز کنید.



نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*